برخورد با چاههای غیرمجاز و تامین آب پایدار خواست کشاورزان و مردم...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه در جلسه ای که با حضور فرماندار شهرستان سنقر، بخشدار مرکزیٰ بخشدار کلیایی و شهردار سطر برگزار شد مباحث مختلف تامین آب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه درویشی مدیرعامل شرکت ضمن خیرمقدم به فرماندار شهرستان سنقر و هیئت همراه تشکیل این جلسات و نشستهای مشترک را عاملی برای درک بهتر مسایل و مشکلات شهرستان دانست و اظهار امیدواری کرد با استفاده از خرد جمعی بتوان به راهکارهای عملیاتی و تاثیرگذار در بخش اشتغال مبتنی بر آب گامهای موثری برداشت. معصومی فرماندار شهرستان سنقر نیز ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) و روز زن از همکاری های شرکت آب منطقه ای کرمانشاه تقدیر و بیشتر مسایل و مشکلات شهرستان را بحث تامین آب ذکر کرد. معصومی با اشاره به این مسئله که کمبود آب را درک می کند چاههای غیرمجاز را معضلی برای آیندگان دانست و اولویت اول شهرستان سنقر را اشتغال ذکر کرد. وی با بیان اینکه بیشتر اشتغال در شهرستان سنقر وابسته به آب است برخورد با چاههای غیرمجاز و تامین آب پایدار را خواست کشاورزان و مردم  شهرستان دانست. معصومی با اشاره به برخی بی اخلاقی ها در استفاده از منابع آب زیرزمینی مانند ریختن کود و سموم در چاه به جای سم پاشی مزرعه، حفاظت از منابع آب را امری حیاتی دانست و از آمادگی مجموعه فرمانداری برای همسویی با برنامه های شرکت آب منطقه ای کرمانشاه خبر داد .

معصومی پایین افتادن سطح آب زیرزمینی و مشکلات ناشی از آن را از دیگر معضلات بخش کشاورزی دانست و اظهار امیدواری کرد سدهای مخزنی منطقه بتواند برنامه‌های عملیاتی برای تامین آب را سریعتر به اجرا برساند. در ادامه بخشداران سطر و کلیایی نیز با تاکید بر مباحث فرماندار شهرستان و بیان مشکلات مرتبط با تامین آب در بخشهای تحت مدیریت خود پرداختند. شهردار شهرستان سنقر نیز به دغدغه های تامین آب شرب مردم این شهر اشاره و تامین آب اضطراری از منابع آب زیرزمینی و یا هر منبعی که شرکت آب منطقه ای کرمانشاه صلاح می داند را مطرح کرد. در ادامه جلسه وحدتی مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب، رضوی معاون طرح و توسعه و ناصری مجری سد جامیشان با ارائه توضیحات مبسوط خود به بیان توان ها و مشکلات مختلف مرتبط با آب در حوزه شهرستان سقز پرداختند. در پایان درویشی مدیر عامل شرکت با اشاره به اهمیت موارد گفته شده و به ویژه برنامه های جدی برای مقابله با چاههای غیرمجاز برخی مسائل را منوط به رعایت قوانین و دستورالعمل های بالادستی به ویژه تکالیف مرتبط با تخصیص آب دانست و خاطرنشان ساخت از همه توان و پتانسیل کارشناسی و فنی شرکت برای رسیدگی مشکلات بخش آب شهرستان سنقر استفاده خواهد کرد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه

    شركت آب منطقه‌ای كرمانشاه یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات