برنامه‌های پیشنهادی برای تجلیل از ۲۵۶۷ دهیار زن ابلاغ شد

برنامه‌های پیشنهادی برای تجلیل از ۲۵۶۷ دهیار زن ابلاغ شد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ چارچوب برنامه‌های پیشنهادی سازمان به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و تجلیل از ۲۵۶۷ دهیار زن کشور، توسط معاون امور دهیاری‌ها به معاونین عمرانی استانداری‌های کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اسمعیل زیارتی نصرآبادی با بیان خبر فوق افزود: در سال‌های اخیر با تاسیس و راه‌اندازی نهاد عمومی غیردولتی دهیاری در مناطق روستایی کشور شاهد حضور فعال، موثر و رو به گسترش زنان در عرصه مدیریت روستایی بوده‌ایم. به طوری که با آغاز فعالیت دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا، بالغ بر ۲۵۰۰ نفر از زنان روستایی، به عنوان دهیار، مدیریت روستاها را بر عهده گرفته‌اند. لذا به منظور نکوداشت این ایام فرخنده و همچنین انعکاس و تقدیر از تلاش‌ها و خدمات جامعه زنان ایرانی در فرآیند توسعه روستایی، دستورالعمل برگزاری مراسم و گرامیداشت زنان دهیار به استان‌های کشور ابلاغ شد.

وی در ادامه افزود: برنامه‌های پیشنهادی سازمان در خصوص نکوداشت این روز برای استان‌ها مشتمل بر؛ برگزاری نشست یا گردهمایی دهیاران زن و بانوان عضو شوراهای اسلامی روستاهای استان و تقدیر از آن‌ها به نحو شایسته، ارائه گزارش خبری درخصوص حضور و مشارکت زنان در عرصه مدیریت روستایی از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌های جمعی و کثیرالانتشار به صورت مصاحبه، برنامه‌های متنوع رادیویی و تلویزیونی یا سایر قالب‌ها، انعکاس و بیان خدمات و اقدامات ارزنده دهیاران زن به مردم از طریق ائمه جمعه و جماعات و نطق‌های پیش از خطبه در نمازهای جمعه، دیدار دهیاران زن استان با شخصیت‌ها و مقام‌های استانی و شهرستانی، افتتاح یا بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی روستاهای هدف (روستاهای دارای دهیار زن) با حضور مسئولین و مقامات استان و شهرستان، برگزاری مراسم فرهنگی، ورزشی و آیین‌های محلی ویژه زنان، برگزاری استارت آپ های روستایی با محوریت بانوان و دهیاران زن و تجلیل از زنان خلاق و کارآفرین، می باشد.

زیارتی نصرآبادی در پایان اظهار نمود: علی‌رغم هجمه‌های منفی کشورهای بیگانه نسبت به کشورهای اسلامی، بویژه کشور عزیزمان ایران، مبنی بر عدم حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... در جامعه، شاهد هستیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره زنان کشور ایران توانسته‌اند با پیشرفت در عرصه تحصیل و کسب مدارج علمی و دانشگاهی، حضوری فعال و گسترده در جامعه داشته‌ باشند و این مشارکت در تمامی سطوح مدیریتی (ملی، منطقه ای، ناحیه‌ای و محلی) از جمله مدیریت روستایی کشور قابل ملاحظه و چشمگیر است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات