در سی ششمین جلسه شورای حفاظت ازمنابع آب استان همدان مطرح شد

بارش ۳۱۰ میلیمتری نزولات جوی در استان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، در ابتدای این جلسه مهندس داوود شاهسوند گفت: از ابتدای سال آبی ۹۸-۹۷ تاکنون به میزان ۳۱۰ میلیمتر بارندگی در استان داشتیم که نسبت به بلند مدت ۱۸۴ درصد افزایش یافته است.

معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه ای همدان گفت: حجم ذخیره مخزن سد اکباتان در حال حاضر به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب است که به میزان ۴۷ درصد حجم مخزن سد را تشکیل می دهد.

شاهسوند افزود: حجم ذخیره آب در مخزن سد کلان ملایر ۴۵ میلیون مترمکعب و در سد سرابی ۵/۶ میلیون متر مکعب می باشد.

وی افزود: در مجموع تاکنون تعداد ۲۲۵ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در استان و شهرستانها برگزار گردیده است .

شاهسوند تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۶۵۲ حلقه از چاههای غیرمجاز ودارای حکم قضائی با حجم آب صرفه جویی شده بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب وعمق انسداد ۲۲ کیلومتر پرو مسدودشده است.

وی تاکید کرد: در مجموع از ابتدای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی تاکنون تعداد ۳۳۸۹ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه جویی شده بیش از ۲۵۵ میلیون مترمکعب وعمق انسداد ۱۱۸ هزار متر پرو مسلوب المنفعه گردیده است.

شاهسوند افزود: در مجموع تعداد ۴۱۷۴ دستگاه کنتور هوشمند آب وبرق بر روی چاههای مجاز نصب گردیده که بیشترین آنها مربوط به دشت رزن – قهاوند است.

وی ادامه داد: تعهد ما برای نصب کنتور در سال۹۷ تعداد ۳۸۰ دستگاه بوده است که بیش از ۶۱۳ دستگاه نصب شد، که پیشرفت ۱۶۱درصدی نسبت به تعهد نصب را نشان میدهد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای همدان گفت: صرفه جویی حاصل از نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز استان بمیزان بیش از ۳۹ میلیون متر مکعب بوده است.

شاهسوند افزود: تعداد ۲۳۲۷ چاه غیرمجاز فاقد پروانه فرم یک در استان وجود دارد که تعداد ۱۱۹۸ حلقه ثبت نام شده است که از این تعداد ۱۴۱۴ پرونده کارشناسی شده است و تعداد ۵۱۸ حلقه که دارای حکم قضائی بودند پر ومسدود شده است و با تعداد ۴۱۰ حلقه از آنان موافقت شده است.

در پایان این جلسه مهندس عراقی معاون امور عمرانی استاندار گفت: در خواست هایی که برای تخصیص آب جهت واحد های صنعتی به شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن ارائه می شود باید در کمیته ای تخصصی بررسی و تصمیم گیری شود.

وی افزود: با توجه به ممنوعیت کل دشت های استان باید دقت زیادی در اولویت بندی جهت تخصیص انجام شود چون منابع محدودی داریم.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای همدان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای همدان

    شركت آب منطقه‌ای همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات