راهکارهای مدیریت بهینه مصرف برق در بخش تجاری

راهکارهای مدیریت بهینه مصرف برق در بخش تجاری

از صدای مرکز سمنان پخش شد؛

راهکارهای مدیریت بهینه مصرف برق در بخش تجاری

در شصت و دومین قسمت برنامه رادیوئی پرتو که از صدای مرکز سمنان پخش شد؛ پیرامون راهکارهای مدیریت بهینه مصرف برق در بخش تجاری مطالب آموزشی ارائه گردید.

کارشناس مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان با اشاره به این که مشترکان بخش تجاری در حدود پنج درصد از کل انرژی را به خود اختصاص داده گفت: بیشترین سهم مصرف در این بخش مربوط به مصارف روشنائی ، سیستم های سرمایشی و گرمایشی و یخچال ها می باشد.

وحید تیموری افزود: بهره گیری از نور طبیعی روز، استفاده از رنگ های روشن در تزئین مغازه یا ویترین ها، به کارگیری لامپ های کم مصرف پربازده ، بهره گیری از شیشه های شفاف، تمیز نمودن حباب لامپ ها و چراغ ها، از جمله اقداماتی است که با رعایت آنها می توان هزینه برق مصرفی مکان های تجاری را کاهش داد.

وی بیان داشت: استفاده از آفتابگیر، تعویض پوشال کولرها به صورت سالانه، نصب سایه بان برای کولرهای آبی، دقت به برچسب انرژی قبل از خرید، جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به یخچال ها و نصب درب اتوماتیک در ورودی مکان تجاری ، از دیگر فعالیت های مدیریت مصرف در این بخش می باشد.

لازم به ذکر است: گزیده اخبار صنعت توزیع برق استان توسط "ریحانه عامری" از کارشناسان شرکت به سمع شنوندگان رسید.

گفتنی است: این برنامه با رویکرد مدیریت مصرف ، آموزش و آگاه سازی و ارائه راهکارها و روشهای مصرف بهینه برق، با همکاری صدای مرکز سمنان و شرکت توزیع برق استان تهیه و اطلاع رسانی می شود .

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یک شرکت در شهر سمنان می باشد

      نظرات