برگزاری آیین گرامیداشت روز مهندسی در دو شهر بزرگ استان گلستان

برگزاری آیین گرامیداشت روز مهندسی در دو شهر بزرگ استان گلستان


آیین گرامیداشت روز مهندسی در روز شنبه ویک شنبه چهارم وپنجم اسفند ماه در دو شهرگرگان وگنبد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان این مراسم در گنبد در روز چهارم اسفند ماه در سالن شیدایی این شهر با حضور فرماندار ویزه گنبد ودیگر مدیران این شهر برای مهندسان دفتر نمایندگی گنبد و حوزه شرق برگزار شد.
همزمان با آیین گرامیداشت روز مهندسی در گنبد، این مراسم برای مهندسان دفتر نمایندگی علی آباد در محل هتل کانیار این شهر برگزار شد.
برای مهندسان عضو دفتر نمایندگی گرگان وحوزه غرب نیز این مراسم با حضور معاون امور عمرانی استاندار گلستان و سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گلستان وفرماندار و شهردار گرگان ودیگر مدیران استان در محل دایمی سالن نمایشگاه های گلستان برگزار شد.
در ابتدای مراسم حسین ویزواری رییس سازمان ضمن عرض تبریک روز مهندسی اظهار کرد: نه یک روز بلکه هر روز، روز مهندس است زیرا امنیت اجتماعی وروانی جامعه مدیون مهندسان است.
مهندس ویزواری ادامه داد: با شما عهد و پیمان می بندیم که در راستای دفاع از حقوق اجتماعی وحیثیت حرفه ای اعضا تمام تلاش خود را انجام دهیم.
وی تصریح کرد: با همراهی تصمیم سازان استانی و وزارت راه و شهرسازی، به دنبال آن هستیم تا ساخت و ساز توسط اهل فن و مهندسان عزیز انجام شود و پای دلالان و سودجویان از این عرصه حذف شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان اضافه کرد: ما یک مهندس هستیم و به رشته خود افتخار می کنیم و با تمام توان برای سربلندی حرفه خود تلاش خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در زمینه طراحی کنترل نقشه با پیگیری مهندس غراوی معاون عمرانی استاندار مجدد به سازمان نظام مهندسی واگذار شد و در بحث نظارت هم تمام سعی خود را می کنیم تا با از بین بردن محدودیت ها و مشکلات ودر راستای سیاست های مقام عالی وزارت معرفی ناظران به مالک نسبت به قطع رابطه مالی فی ما بین مالک وناظر از ابتدای سال ۹۸ اقدام نماییم.
ویزواری در پایان خاطرنشان کرد: ساخت و ساز باید توسط اهل فن که همان مهندسان عضو نظام مهندسی هستند انجام شود و برای دفاع از حیثیت جامعه مهندسی کوتاه نخواهیم آمد.

مهندس میرمحمد غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در آئین بزرگداشت روز مهندسی، ضمن عرض تبریک زادر وز خواجه نصیر الدین طوسی وروز مهندسی اظهار کرد:
مهندسان تلاش کنند تا شرایط ساخت و ساز بهبود پیدا کند و جایگاه نظام مهندسی ارتقاء یابد و ما هم از همه پیشنهادات برای حل مشکلات استقبال می کنیم.
غراوی افزود: امیدواریم با حضور وزیر جدید راه و شهرسازی مسیر جدیدی برای اصلاح ابلاغیه های دست و پاگیر ایجاد شود تا هم جامعه مهندسی رونق بگیرد و هم شهروندان از خدمات مهندسی بهره مند شوند.
معاون عمرانی استاندار گلستان با بیان این که برای آسیب شناسی مشکلات باید هیات مدیره نظام مهندسی جلسات مختلف تشکیل دهد، تصریح کرد: هدف ما این است که بتوانیم خدمات مطلوب به مردم ارائه دهیم.
وی اضافه کرد: در شرایطی که تحریم هستیم و استکبارجهانی تلاش می کند جلوی واردات تجهیزات به کشور گرفته شود، نباید بگذاریم این رکود به مردم فشار بیاورد و در این شرایط سخت، جامعه مهندسی هم باید تلاش کند تا کمک مردم باشد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات