رعایت الزامات مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان (کنترل نقشه های تاسیسات)

نظر به مواد قانونی مربوط به الزام رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در امور ساخت و ساز و با عنایت به نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی در سنوات گذشته از جمله  نامه به شماره ۲۵۸۷۶ مدیر کل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور، نامه به شماره ۱۴۷۳۹۴-۱۳۹۵ شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور، نامه به شماره ۳۹۲۹/۱/۲۰۲۵ فرمانداری اصفهان، نامه به شماره ۱۴۳۷۶/۴۱/۲۰ دفتر فنی استانداری اصفهان و نامه به شماره ۱۳۳۸۵۴ اداره کل بازرسی استان اصفهان، نامه به شماره ۴۰۸۱۹/۹۶/۱۴ اداره کل راه و شهرسازی استان و همچنین بخشنامه صادره از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به شماره ۱۷۱۹۱/۹۶/۱۱۸ مورخ ۳۰-۸-۹۶، با توجه به الزام ارائه چک لیست انرژی و جزئیات اجرای پوسته خارجی ساختمان توسط مهندسین طراح معماری برای تمام گروه های ساختمانی، مهندسین طراح تاسیسات ساختمان موارد الزام آور ذیل را در محاسبات و نقشه های طراحی لحاظ نمایند و این موارد مورد کنترل و بررسی قرار می گیرد.

  1. درج مشخصات فنی مرتبط با مصرف انرژی سیستم های مکانیکی مورد استفاده در ساختمان ها، اعم از سیستم های گرمایی، سرمایی، تهویه، تهویه مطبوع و تامین آب گرم مصرفی و همچنین سیستم روشنایی مورد تایید مراجع معتبر
  2. در فاز طراحی سیتم های گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع باید محاسبه دقیق بارهای گرمایی و سرمایی براساس روشی استاندارد شده و با استفاده از نرم افزارهای معتبر و با در نظر گرفتن مشخصات حرارتی پوسته خارجی ساختمان و براساس شرایط استانداردسازی شده محیط بیرون و داخل ساختمان صورت بگیرد. (تکمیل دفترچه کنترل محاسبات سیستم های تاسیسات براساس چک لیست انرژی و جزئیات نقشه های معماری)
  3. در فاز طراحی سیستم های گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع باید تعیین اندازه صحیح تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ساختمان ها صورت بگیرد.
  4. در فاز طراحی سیستم های گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع باید اقدام استفاده از سیستم های غیر فعال و فعال برای بهره گیری حداکثر از انرژی های تجدیدپذیر صورت بگیرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان یک انجمن در شهر اصفهان می باشد

      نظرات