در راستای تحقق اهداف زیست محیطی:
   
   برگزاری نشست آموزشی  مدیریت سبز دراداره کل زندان های استان کرمانشاه

در راستای تحقق اهداف زیست محیطی: برگزاری نشست آموزشی مدیریت سبز دراداره کل زندان های استان کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ، نشستی به منظور افزایش بهره وری و کاهش تلفات انرژی  و استمرار مدیریت سبز و  استقرار بهینه استانداردهای زیست محیطی در راستای اجرای مفاد ماده ۱۹۰ قانون برنامه پنجم توسعه با حضور معاون و مسئولان این اداره ورئیس اداره نظارت بر عملکرد و بازرسی ،رئیس اداره برنامه ریزی و منابع و کارشناسان روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در دفتر معاونت اداری و مالی اداره کل زندان ها برگزار شد.

احد جلیلیان رئیس اداره نظارت بر عملکرد و بازرسی ، در آغاز این نشست گفت : حفاظت از محیط زیست یک اصل همگانی و وظیفه ای ملی است که در اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی مندرج گردیده و هدف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست تحقق این اصل مهم است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : توسعه پایدار مشروط و منوط به حفاظت از محیط زیست می باشد و هیچ پیشرفت و توسعه ای بدون دوام محیط زیست پابرجا نیست .

در ادامه نادری رئیس اداره برنامه ریزی و منابع  افزود : براساس ماده ۱۹۰ قانون برنامه پنجم توسعه مقرر شده است با صرفه جویی در هزینه های مختلف از جمله صرفه جویی برق و آب ،توسعه فضای سبز و بهبود وضعیت زیست محیطی کشور توسط کلیه دستگاهها ، و ذیل کمیته های تخصصی که در دستگاههای مختلف و با مشارکت کارشناسان این سازمان پیگیری شده و این سازمان با ارائه آموزشهای لازم به تحقق برنامه های مورد نظر اهتمام ورزیده است.

نادری در ادامه اظهار امیدواری کرد وگفت : امیدواریم همکاری و تعاملات اداره کل زندانهای  استان همچنان استمرار یابد تا شاهد ارتقاء و رشد و  شکوفایی مدیریت سبز و افزایش بهره وری در این دستگاه باشیم.

در ادامه نشست پیوسته، معاون اداری مالی اداره کل زندان ها ، ضمن خوش آمدگویی، در خصوص استقرار مدیریت سبز در زندان ها و ندامت گاه های استان کرمانشاه گفت : رعایت الزامات زیست محیطی وظیفه همه ماست و پروژه های زیست محیطی متعددی در این اداره کل انجام پذیرفته که می توان به کاهش تعداد چاپگرها و کاهش چشمگیر مصرف کاغذ و استفاده کامل از سیستم روشنایی ال ای دی در این اداره کل و نصب پنجره های دوجداره به منظور جلوگیری از تلفات انرژی اشاره کرد.



در ادامه نادری، رئیس اداره برنامه ریزی و منابع محیط زیست استان با تاکید بر نقش نظارتی این اداره کل  گفت : دستورالعمل و چک لیست های استقرار مدیریت سبز و آموزشهای مرتبط برای کلیه دستگاهها تنظیم و اجرا گردیده است و با اشاره به اینکه صرفه جویی باید از دستگاههای اجرایی آغاز شود و بعد به جامعه تعمیم یابد، اظهار کرد: دستگاههای موفق در کاهش هزینه های آب و برق و توسعه مبتنی بر استانداردهای محیط زیست به عنوان دستگاه برتر در شورای برنامه ریزی استان معرفی خواهند شد.

نادری  سپس به تشریح الزامات مدیریت سبز از جمله چگونگی نگهداری و حفظ منابع ، بازچرخانی و استفاده مجدد از منابع ، مدیریت ضایعات و... پرداخت.

در پایان این نشست همکاران اداره کل حفاظت محیط زیست استان همراه با مسئولین اداره کل زندان ها از وضعیت اجرای پروژه های زیست محیطی در این اداره کل بازدید به عمل آوردند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات