زیاده خواهی نسل ما وضعیت کنونی بحران آب را رقم زده است/ بزودی سند...

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به صدور بی رویه پروانه های بهره‌برداری از چاه ها درگذشته، با بیان اینکه در این بستر خلاف همه ما اشتباه کردیم، گفت: "برای تلطیف شرایط و تغییر فضای کنونی کمبود منابع آبی شرط بقای ما سازگاری با کم آبی است."

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، همزمان با گرامیداشت روز ملی آب در ۱۳ اسفند، در نشست تخصصی با عنوان "آب، صنعت و توسعه پایدار و همچنین نقش آموزش عالی و صنعت در مدیریت آب" که به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار شد؛  محمد علایی افزود: دانشگاه و دانشجو نقش بسیار پر رنگ و مهمی در گذر از بحران آب و سازگاری با کم آبی دارد.

وی با اذعان براینکه نگاه دولتی به مقوله آب مشکلات و مسائل امروز را به وجود آورده است گفت: ترسیم نقشه و مسیر آینده و بحث علم، خرد و ارائه برنامه ریزی با دانشگاه و حوزه می باشد و اجرای آن با مردم است.

علایی با اظهار خوشحالی از حضور نمایندگان تشکل های کشاورزی در این نشست تخصصی تاکید کرد: رمز و راز نیاکان ما در ۸ هزار سال گذشته در این سرزمین خشک سازگاری با کم آبی بوده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود وضعیت کنونی بحران آب را ناشی از زیاده خواهی نسل ما دانست و افزود: مقابله با این زیاده خواهی ها امکان پذیر است. رییس هیات مدیره شرکت آب منطقه ای خاطر نشان کرد: به زودی سند سازگاری با کم آبی با حضور استاندار انتشار و ابلاغ می شود.

شایان ذکر است در بخش های دیگر این نشست تخصصی که با حضور سازمان ها و مراکز تحقیقاتی استان و بخش های خصوصی بود، راه های اشتغال دانشجویان فارغ التحصیل رشته علوم و مهندسی آب بررسی شد.

همچنین در این مراسم از معاون طرح و توسعه و دو نفر از کارشناسان شرکت با اهدا لوح تقدیر گردید.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات