مراحل اجرایی ساخت دایک جانبی سد باغان به اتمام رسید

مراحل اجرایی ساخت دایک جانبی سد باغان به اتمام رسید

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با همراهی فرماندار و دادستان شهرستان جم از روند اجرایی سد و خط انتقال باغان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر؛ نماینده مجری طرح سد و خط انتقال از سد باغان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: پروژه خط انتقال از سد باغان به طول ۲۷ کیلومتر و ظرفیت انتقال ۸.۲ میلیون متر مکعب آب جهت مصارف شرب و صنعت در حال اجرا می باشد.

مهندس سید مرتضی راد خاطرنشان کرد: تا کنون ۵.۸ کیلومتر لوله وارد کارگاه شده و ۱۰۸۰ متر آن در کانال ها جایگذاری شده است.

وی افزود: مابقی لوله ها در محل کانال ها ریسه شده است و آماده جوشکاری می باشند. همچنین ۲.۸ کیلومتر لوله دیگر خریداری شده و در حال انجام عملیات پوشش در کارخانه می باشد و پس از آن به کارگاه پروژه منتقل می گردد.

راد در خصوص پیشرفت خاکبرداری پروژه نیز اظهار داشت: خاکبرداری و ترانشه های مسیر به اتمام رسیده و ۱۷ درصد از حفاری کانال ها نیز صورت پذیرفته است.

وی اضافه کرد: این پروژه دارای دو ایستگاه پمپاژ و دو مخزن نیز می باشد که همزمان در حال اجرا می باشند.

نماینده مجری طرح سد و خط انتقال باغان با اشاره به تکمیل سیستم انحراف آب سد در سال ۱۳۹۵ خاطرنشان کرد: در تابستان سال جاری عملیات اجرایی دایک جانبی سد باغان آغاز گردید و طبق برنامه زمانبندی به پایان رسیده است.

مهندس سید مرتضی راد اظهار داشت: ۷۰ درصد از خاکبرداری بدنه اصلی سد نیز انجام شده و همچنین گالری ۲۰ متری جناح چپ جهت تزریق و انجام آزمایشات بارگزاری صفحه ای حفر شده است.

راد در پایان تصریح کرد: تامین مالی این پروژه از طریق فاینانس خارجی می باشد و با توجه به تجهیز کامل کارگاه، بچینگ و سنگ شکن ها، با واریز وجه از سوی فاینانسور این پروژه امکان تکمیل پیش از زمان پیش بینی شده را دارد.

شایان ذکر است پروژه ساخت سد باغان پیشرفت ۲۷ درصد و پروژه خط انتقال از سد باغان پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصدی دارد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات