اجرای ۵۰ کیلومتر خطوط  انتقال و شبکه توزیع آب در روستاهای شهرستان ساوه

اجرای ۵۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در روستاهای شهرستان ساوه

مدیرامور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ساوه از اجرای ۵۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در روستاهای این شهرستان در سال ۹۷ خبر داد .

محسن کریمی مدیر امور آبفار شهرستان ساوه گفت : علاوه بر اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع آب ، حفر ۴ حلقه چاه و احداث ۸ مخزن ذخیره آب مجموعا به حجم ۲۲۵۰ متر مکعب در روستاهای این شهرستان اجرا شده است.

وی افزود : تجهیز دو ایستگاه پمپاژ آب و۱۶ مورد محوطه سازی تاسیسات از دیگر اقدامات در بخش مهندسی و توسعه بوده که کل طرح های آبرسانی در سال ۹۷ با هزینه ای بالغ بر۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

محسن کریمی گفت : برای اطمینان ازکیفیت و سلامت آب شرب تحویلی به مردم علاوه بر انجام  ۲۹۵۳ مورد آزمایش شیمیایی و میکروبی در سال ۹۷ ، عملیات شستشوی ۷۲ مخزن ذخیره آب روستاها انجام شده که می توان گفت ۱۰۰ درصد مخازن ذخیره آب در روستاهای این شهرستان شستشوشدند.

کریمی همچنین از ارتقاء سامانه گند زدایی آب ژاول برای ۵ روستای شهرستان ساوه خبر داد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ساوه با اشاره به بالا بودن عمر خطوط لوله آب در برخی روستاها گفت :  همین امر باعث شده در سال ۹۷ تعداد ۱۳۳۵ مورد شکستگی خطوط لوله ایجاد شود که همه این موارد در اسرع وقت ترمیم شده است.

وی از برنامه ریزی لازم برای تعویض شبکه توزیع آب روستاهای این شهرستان خبر داد و اظهار امیدواری کرد اعتبار لازم در این رابطه تامین گردد.

محسن کریمی افزود : در سال جاری تعداد ۱۱روستای شهرستان ساوه با تانکر سیار ، تامین آب شدند گفت : ۹ روستا به صورت مقطعی و در مدت اصلاح خرابی چاه و تعویض پمپ آبرسانی سیار انجام شده است، و پیش بینی میگردد این تعداد در سال آینده به ۲ روستا برسد.

شایان ذکر است شهرستان ساوه دارای ۱۷۴ تعداد روستا می باشد که تعداد ۱۱۱ روستای آن با تعداد ۱۹۶۷۰مشترک تحت خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند و مابقی به صورت خود گردان با مدیریت شوراها و دهیاران تامین آب می شوند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات