ارتقای رتبه دیسپاچینگ برق باختر در رویت‌پذیری شبکه

ارتقای رتبه دیسپاچینگ برق باختر در رویت‌پذیری شبکه

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای باختر از ارتقای رتبه دیسپاچینگ این شرکت در رویت‌پذیری شبکه برق‌رسانی در بین شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور خبر داد.
به‌گزارش روابط عمومی برق باختر، "جعفر نصرتیان" با اشاره به گستردگی شبکه برق باختر در سطح سه استان لرستان، مرکزی و همدان، افزود: اطلاعات وضعیت تجهیزات و مقادیر الکتریکی شبکه از طریق سیستم‌های اسکادا جمع‌آوری و به مرکز کنترل ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه مدیریت شبکه برق ایران به‌منظور تعیین شاخص رویت‌پذیری میزان دسترس‌پذیری داده‌های شرکت‌های برق منطقه‌ای، به‌صورت هفتگی پایش اطلاعات را انجام می‌دهد، افزود: اطلاعات ایستگاه‌های برق از طریق بسترهای مخابراتی به دیسپاچینگ‌های ناحیه‌ای و ملی ارسال و بر اساس نسبت تعداد سیگنال‌های صحیح به کل سیگنال‌ها، شاخص رویت‌پذیری مورد سنجش قرار می‌گیرد.
نصرتیان با بیان اینکه براساس گزارش‌های تحلیلی و آماری شرکت مدیریت شبکه برق ایران، شاخص رویت‌پذیری شرکت برق باختر از سال ۹۴ تا ۹۷ از ۸۸ درصد به ۹۶ درصد افزایش یافته است، افزود: اقداماتی نظیر بهینه‌سازی شبکه‌های فوق توزیع و انتقال، تقویت بسترهای مخابراتی شبکه و ایستگاه‌های تحت پوشش، تعمیر و نگهداری ویژه در بخش مخابرات ایستگاه‌های انتقال و توسعه شبکه‌های جدید براساس شابلون مدیریت شبکه برق ایران سبب ارتقای این شاخص شده است.
وی ادامه داد: برای ارتقای سیگنال‌های رویت‌پذیری، اکیپ‌های واکنش سریع تعمیر و نگهداری پیش‌بینی شده است تا به محض رویت اشکال و اختلال در رویت‌پذیری سیستم، با راهبری مرکز دیسپاچینگ باختر، در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع عیوب اقدام گردد.
لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای باختر

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای باختر

    شرکت برق منطقه ای باختر

    شرکت برق منطقه ای باختر یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات