همزمان با سفر ریاست جمهوری به گیلان، ۴پروژه عمرانی در گیلان به بهره برداری می رسد

همزمان با سفر ریاست جمهوری به گیلان، ۴پروژه عمرانی در گیلان به بهره برداری می رسد

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی گیلان ماکان پدرام مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان این مطلب گفت: امروز با حضور رئیس جمهورمحترم ومقامات کشوری ۴پروژه عمرانی استان به بهره برداری می رسدوعملیات اجرایی ۸ کیلومتر باقیمانده ازادراه نیز آغاز می گردد
وی افزود: این طرح ها شامل کنار گذر پره سر ولنگرود، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی لاهیجان و راه آهن قزوین رشت می باشدکه بهره برداری از این طرح ها بویژه راه آهن قزوین – رشت نقش ویژه ای در توسعه استان به همراه خواهد داشت.
هم چنین در این روز عملیات اجرایی ۸ کیلومتر باقیمانده ازادراه رشت- قزوین نیز آغاز می گردد.
مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با اشاره مختصری در مورد این پروژه ها گفت:کنار گذر لنگرود به طول ۱۱ کیلومتر است که در حال حاضر باند اول این کنارگذر زیرعبور ترافیک قرار دارد و باند دوم آن با هدف حذف گلوگاه ترافیکی منطقه تکمیل وهمزمان با سفر ریاست جمهوری به بهره‌برداری خواهد رسید
پدرام بهره‌برداری از این کنارگذر را موجب حذف ترافیک داخل شهر لنگرود دانست و عنوان کرد: با احداث این کنارگذر گلوگاه ترافیکی در این نقطه رفع می‌شود و تردد مسافران و ترانزیت کالا در محور بزرگراهی ساحلی شمال تسهیل خواهد شد.
وی برقراری ترافیک روان وایمن ،کاهش تصادفات جاده ای ،صرفه جویی در مصرف سوخت کاهش زمان سفر وتوسعه گردشگری در شهرستانهای مسیر را از مهمترین مزیتهای این طرح عنوان کرد.
پروژه کنارگذر پره سر نیز از دیگر پروژه هایی است که به بهره برداری می رسد این پروژه در محور پونل-تالش واقع است ودارای سه تقاطع با ارتفاع ۳ متری و دهنه ۸ متری می باشد.
وی خاطر نشان کرد:شهر پره سر با توجه به وسعت زیاد جغرافیایی و به دلیل قرار گرفتن در محل تردد استانهای شمال غربی کشور با مرکز همواره شاهد ترافیک های سنگین در این منطقه می باشد که با بهره برداری از این پروژه ملی مشکل ترافیکی این محور نیزبر طرف خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان برقراری ترافیک روان‌ و ایمن‌ و نیز کاهش تصادفات جاده‌ای را از اهداف احداث این کنارگذر عنوان کرد و گفت : احداث کنار گذر تالش نقش مهمی در تسهیل آمد و شد و ترانزیت منطقه خواهد داشت.
بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی لاهیجان نیز ازدیگرطرح هایی است که امروز افتتاح می شود این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۸هزار و۳۶۵ متر مربع وبا زیر بنای ۱۷ هزار و۵۰۱متر مربع (با احتساب ساختمانهای جانبی) و ۴ طبقه احداث شده است که عملیات اجرایی آن از سال ۸۷ با ظرفیت ۲۰۴ تخت دربخش‌های مختلف درمانگاه، اورژانس، CCU و ICU، آزمایشگاه‌ها، اتاق عمل، جراحی، داخلی، زنان و زایمان و کودکان و بخش مراقبت ویژه اجرایی شده است وآماده واگذاری به علوم پزشکی استان می باشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات