حضورمدیر امورمنابع آب شهرستان خدابنده در جلسه حفاظت و صیانت از...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه زنجان، مهندس خدایی مدیر امورمنابع آب شهرستان خدابنده، در جلسه ای که برای حفاظت و صیانت از منابع آب منطقه سجاسرود در بخشداری سجاس با حضور بخشدار ، شهردار ، ریاست شورای شهر سجاس ، دهیاریها ، شوراهای اسلامی و تعدادی از نمایندگان کشاورزان این منطقه ترتیب داده شده بود،شرکت نمود.

در این جلسه کریم خدایی ضمن تشریح وضعیت منابع آب شهرستان خدابنده اظهار کرد:حدود ۲۵ سال است که دشت ها و آبخوانها شروع به افت کرده و از کشاورزان منطقه  انتظار می رود اطلاع رسانی لازم را در جهت کاهش مصرف آب به کشاورزان و بهره برداران منطقه انجام دهند.

وی درخصوص الزامی بودن نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاههای کشاورزی دارای پروانه بهره برداری تاکید کرد و افزود:یکی از راهکاری مهم کنترل منابع آب زیرزمینی نصب این کنتورهاست و کشاورزان و بهره برداران باید نسبت به نصب آن اقدام نمایند وگرنه پروانه بهره برداری آنها تمدید نخواهد شد.

مدیرامورمنابع آب شهرستان خدابنده در خصوص اضافه برداشت ها و انتقال آب به اراضی غیر آبخور اولیه توسط صاحبان چاههای مجاز دارای پروانه بهره برداری گفت:این امور در مرحله اول به این اشخاص اخطاریه لازم را ارسال می کند و اگر تخلف ادامه یابد، بایستی خسارت آبخوان را پرداخت نماید و در مراحل بعد نسبت به ابطال پروانه آنها اقدام خواهد شد.

خدایی، از بخشدار،امام جمعه ، شهردار و دیگر مراجعی که در خصوص اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کشاورزان و بهره برداران منطقه امرومنابع اب خدابنده را یاری می کنند تشکر و قدردانی نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات