برای رفع کم آبی روستاهای شهرستان خمین اقدامات موثری انجام شده است

برای رفع کم آبی روستاهای شهرستان خمین اقدامات موثری انجام شده است

مسعود عالی مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان خمین با بیان اینکه در سال ۹۷ اقدامات موثری برای رفع مشکل کم آبی روستاهای شهرستان خمین صورت گرفته است ، به تشریح این اقدامات پرداخت.

وی گفت : در سال ۹۷ ، ۷ حلقه چاه در روستاهای ورآباد ، دانیان ، مجتمع دیفکن ، امیریه زرشک ،محمدآباد ، مجتمع سرطاق و مجتمع محمدآباد حفر شده است و آب مورد نیاز روستاهای فوق تامین شد.

مسعود عالی گفت : برای رفع کمبود آب مجتمع ۵  روستایی یوجان در سال ۹۶یک چاه کشاورزی خریداری شده بود که در سال ۹۷ با انتقال آب از مجتمع خراوند ، مشکل کمبود آب روستاهای مجتمع فوق برطرف شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان خمین همچنین از رفع مشکل کمبود آب در روستاهای حسین آباد ، علی آباد ، ۵ روستای مجتمع تابعه قیدو و۴ روستای مجتمع طیب آباد در سال ۹۷ خبر داد.

مسعود عالی عنوان کرد : با تجهیز چاه کمکی روستای خلیل آباد مشکل جیره بندی آب در این روستا برطرف شد و برای تامین آب مورد نیاز روستای غیر تحت پوشش علی آباد صمصام با بخشداری این روستا همکاری خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: برای تامین آب شرب روستای ورچه یک رشته قنات کشاورزی تجهیز ومورد بهره برداری قرار گرفت و برای تامین آب شرب روستای جمالجرد ، چاه قدیمی این روستا تجهیز گردید که این اقدامات باعث حل مشکل کم آبی دو روستای فوق شد.

مسعود عالی تصریح کرد : شهرستان خمین طی سالهای گذشته با کاهش منابع آبی رو به رو بوده است که با توجه به اجرای پروژه انتقال آب از سد کوچری مشکل تامین آب تعداد  ۲۳ روستا برطرف شد.

وی گفت با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد ۱۱روستای شهرستان خمین با جمعیت ۱۵۰۰ نفر با تانکر آبرسانی می شدند گفت : روستاهای در معرض تنش آبی در سال ۹۸ را شناسایی کردیم و برنامه ریزی لازم برای حل مشکلات آنها انجام شده است.

وی از اجرای ۱۰ کیلومتر خطوط انتقال آب ، تعویض  ۱۸.۵ کیلومتر لوله آب فرسوده و اجرای ۱۵۲۰متر خطوط انتقال برق در سال ۹۷ خبر داد.

مدیر امور آبفار خمین گفت : از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تامین آب شرب سالم در روستاهای این شهرستان  شامل نشت گیری و آب بندی ۸ مخزن ذخیره  ،تهیه و توزیع آب بسته بندی در برخی روستاها به حجم  ۴۰۰۰ متر مکعب  ، رفع ۱۷۰۰ مورد شکستگی لوله آب ، شستشوی ۷۰ مخزن ذخیره آب ، انجام  ۵۲۵۰مورد تست کلر سنجی و ۱۶۲۵ مورد آزمایش میکروبی و شیمایی در سطح روستاها ، می باشد.

وی با اشاره به تحت پوشش درآمدن دو روستای فتح آباد و رازان در سال جاری گفت : هم اکنون تعداد ۱۲۶ روستای از مجموع۱۵۴ روستای شهرستان خمین با جمعیتی بالغ بر ۳۲۴۴۰ نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی می باشد.

وی هزینه صورت گرفته برای اقدامات فوق را بالغ بر۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات