رئیس شورای فن آوری های نوین ساختمان کشور: استفاده از فن آوری در معماری و مهندسی ایران یک ضرورت است

رئیس شورای فن آوری های نوین ساختمان کشور: استفاده از فن آوری در معماری و مهندسی ایران یک ضرورت است


رئیس شورای فن آوری های نوین ساختمان کشور:
استفاده از فن آوری در معماری و مهندسی ایران یک ضرورت است.

رئیس شورای فن آوری های نوین ساختمان کشوربا بیان این که ایران بر روی کمربند فعال زلزله قرار گرفته است، گفت: فن آوری یک ضرورت برای معماری و مهندسی امروز ایران است.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه همایش فناوری های نوین صنعت ساختمان، محمود گلابچی امروز در آئین افتتاحیه پنجمین همایش ملی فن آوری های نوین صنعت ساختمان با رویکرد ساختمان های بلند مرتبه با بیان این مطلب افزود: فن آوری های نوین که حاصل پیشرفت های علم و تکنولوژی است در جهان امروز می تواند به نیازهای معماری و مهندسی کشور درابعاد مختلف پاسخ دهد، به طور مثال ما در کشوری هستیم که بر روی یکی از کمربندهای فعال زلزله جهان قرار داریم و سبک تر شدن ساختمان ها و کاهش وزن ساختمان ها برای کشور ما یک ضرورت از لحاظ حفظ ایمنی انسان ها در برابر زلزله است.
وی با اشاره به نقش همایش فن آوری های نوین صنعت ساختمان در توسعه صنعت ساختمان ادامه داد: بهره گیری و استفاده بهینه از انرژی در ساختمان با توجه به مباحث مربوط به حفظ محیط زیست و مفاهیم پایداری و معماری سبز می تواند کمک موثری به ارتقاء معماری و مهندسی ساختمان ایران انجام دهند.
گلابچی یادآورشد: تاریخ پرشکوه و پر افتخار سرزمین ما حاکی از اوج هنر و معماری و مهندسی و فن آوری است و اکنون نیز ایجاب می کند که معماری و مهندسی ما ارتقا پیدا کند.
بنیانگذار قطب علمی فن آوری معماری ادامه داد: در این راستا پنجمین همایش فن آوری های نوین صنعت ساختمان که در شهر مقدس مشهد و استان خراسان رضوی برگزار می شود گامی برای پیشرفت های امروز معماری و مهندسی جهان و فن آوری های نوین  است که می تواند پاسخ بسیاری از نیازهای معماری و مهندسی ما باشد.
بنیان گذار دانشگاه معماری و هنر پارس تهران گفت: امیدوارم با تلاش هایی که در این راستا صورت می گیرد و فعالیت هایی که ما در دانشگاه ها انجام می دهیم بتوانیم صنعت ساختمان را در کشور ارتقا دهیم و مردم ما در ساختمان های ایمن ، مطمئن و دارای صرفه جویی در مصرف انرژی و با رعایت زمان مناسب و هزینه مناسب و اقتصاد قابل قبول زندگی کنند.
گفتنی است : پنجمین همایش ملی فن آوری های نوین صنعت ساختمان با رویکرد ساختمان های بلند مرتبه با همکاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ، دبیرخانه دائمی این همایش و دیگر دست اندکاران صنعت ساختمان طی روزهای ۱۶ و ۱۷ اسفند در برج سپید مشهد در حال برگزاری است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات