تخصیص نهال های پلاک دار برای غرس توسط زوج های جوانی

تخصیص نهال های پلاک دار برای غرس توسط زوج های جوانی

رییس سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه از تخصیص نهال های پلاک دار برای غرس توسط زوج های جوانی که به تازگی ازدواج کرده اند خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ علی شایگان با اعلام خبر تخصیص نهال های پلاک دار برای غرس توسط زوج های جوانی که به تازگی ازدواج کرده اند ، افزود: امکان غرص نهال برای زوج های جوان در طول سال وجود خواهد داشت.
وی با اشاره به روز درختکاری، بیان کرد:  هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصتی است تا به رسم امانت داری، در کاشتن نهال و گسترش زندگی کوشا باشیم.
شایگان ادامه داد: با تلاش ها و فعالیت های این سازمان، فرهنگ احترام به طبیعت نهادینه شده است و سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری در حفاظت از درختان و محیط زیست همواره پیشرو  و پیشگام است  و درهمین راستا سازمان با تولید یک میلیون اصله درخت و درختچه و انواع گل های فصلی گامی اساسی در کاهش هزینه های سازمان نموده است.
وی اظهار کرد: : در سطح شهر ارومیه ۱۰ ایستگاه پخش نهال ایجاد می‌شود که به صورت رایگان در پارک شقایق، گوللر باغی، پارک ساعت، استقلال، گلدیس و نرگس و همچنین در چهار راه دانشکده، خیابان پرهیزکار، پل قویون، خیام جنوبی، و مقابل شهرداری مرکزی پخش خواهد شد.
شایگان اضافه کرد: در تمامی فرهنگسراهای شهرداری ارومیه نیز آموزش گل کاری و نهال کاری انجام می‌شود همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.park.urmia.ir در ثبت نام اینترنتی کاشت نهال شرکت کنند تا با حضور  و بازدید کارشناسان و بررسی عرض پیاده رو، موقعیت و محل مورد نظر، نوع نهال را انتخاب کرده  و کاشت آن را به صورت تخصصی و اصولی در مقابل منازل انجام خواهند داد تا در آینده خسارتی در پی نداشته باشد.
وی افزود: در هفته درخت کاری ۲ هکتار زمین در پارک جنگلی شیخ تپه با حضور مردم و مسئولین جنگل کاری انجام  شد و همچنین در فلکه بهداری محلی به نام  دره صدرا وجود دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده به مساحت ۷ هکتار جنگل کاری می شود.
رییس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه اضافه کرد: در راستای تغییر الگوی کشت تمامی نهال‌هایی که تولید شده‌اند بومی استان بوده و در برابر کم آبی مقام هستند.
وی ابراز امیدواری کرد امید است با شعار هر شهروند یک درخت چهره سبز باغ شهر ارومیه را سبزتر کنیم و یقین دارم برای شهروندان ، هر فرصتی  روز درختکاری است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات