فضای سبز ارزشمندترین دارایی مردم است

فضای سبز ارزشمندترین دارایی مردم است

سعید ابریشمی راد افزود: گران‌ترین دارایی که در اختیار ماست و ما امانت دار آن هستیم فضای سبزاست، سالانه میلیاردها تومان بودجه، هزینه توسعه و نگهداشت فضای سبز می‌شود.

وی با بیان اینکه کاشان ۸۵۰ هکتار فضای سبز دارد، گفت: ۵۵۰هکتار از فضای سبز کاشان را جنگل کاری‌های پیرامون و محدوده شهری و ۳۰۰هکتار را فضای سبز شهری تشکیل می‌دهد.

ابریشمی راد هزینه نگاهداری از فضای سبز کاشان را سالانه  ۱۵۰میلیارد ریال  برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامه هایی که در رابطه با توسعه فضای سبز در سال ۹۷داشتیم افتتاح هشت بوستان به متراژ۳۳هزار متر مربع بوده و به زودی بهره برداری از بوستان نابینایان و توسعه فضای سبز ورودی شهر کاشان به مساحت ۱۷هزار متر مربع نیز صورت خواهد گرفت.

وی  تصریح کرد: علی رقم محدودیت‌ها اعم از کم آبی، خاک و اقلیم خشک، سرانه فضای سبز در آخر سال ۹۷ نزدیک به ۶متر مربع برای هر نفر خواهد شد که ۳۰سانتی متر نسبت به ابتدای سال افزایش این سرانه خواهد بود.

این مقام مسوول بیان کرد: اصلی ترین چالش در رابطه با فضای سبز تامین منابع آب پایدار است که با بهره گیری از پساب شهری می‌توان این مشکل را حل کرد، خط انتقال پساب در فاز اول به طول۵/۵کیلومتر و در فاز دوم به طول ۶/۶ کیلومتر اتفاقات خوبی است که در زمینه تامین منابع آب پایدار، افتاده است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات