زباله های عفونی سلامت کارگران شهرداری را به خطر انداخته است


رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمان:

زباله های عفونی سلامت کارگران شهرداری را به خطر انداخته است




رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی  شهر کرمان گفت: زباله های عفونی باید توسط مراکز درمانی و بیمارستان ها بی خطر شده وبعد توسط شهرداری جمع آوری شود زیرا این زباله ها سلامت کارگران شهرداری را به خطر انداخته و آنها را دچار مشکلاتی کرده است.

به گزارش کرمان آنلاین ،علی خدادادی در جلسه شورای سازمان پسماند با اشاره به این که بی خطر کردن زباله های عفونی وظیفه شهرداری نیست، افزود:بیمارستان ها و مراکز درمانی طبق قانون پسماند باید زباله های خود را بی خطر کرده و تحویل شهرداری دهند که متاسفانه کوتاهی در این امر موجب شده که تعدادی از کارگران شهرداری به بیماری های سختی دچار شوند

وی در ادامه زباله دزد ها را نیز یکی از مشکلات مخاطره آمیز برای سلامت شهروندان برشمرد و خاطرنشان کرد:این افراد زباله ها را در معابر شهر پخش می کنند که این امر نه تنها یک تهدید زیست محیطی است بلکه سلامت شهروندان را نیز به خطر می اندازد.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمان گفت: این افراد زباله ها را تفکیک کرده،می فروشند واز محل آن درآمد کسب میکنند که باید برای مسئله ساز شدن این زباله دزد ها فکری کرد.
در ادامه این جلسه مهدی نکویی معاون خدمات شهری شهردار کرمان یکی از اهداف سازمان پسماند  و شورای این سازمان را حفظ محیط زیست و ارایه راهکارهایی در این زمینه ذکر کرد و گفت: از جمله این راهکارها تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان و انجام اقداماتی در زمینه صنایع تبدیلی و پسماند است.
وی از جمع آوری  ۴۰۰تن زباله در سطح شهر خبر داد و خاطرنشان کرد:روزانه ۵۷میلیون تومان هزینه جمع آوری ،حمل و دفن زباله است که این میزان سالانه حدود ۲۱میلیارد تومان برآورد می شود.
نکویی با تاکید بر این که طرح جامع پسماند نیاز به بازنگری دارد، افزود:دیدگاه ما بر آن است که بازیافت و چرخه زباله در این طرح به صورت ویژه بررسی شود .
در ادامه این جلسه قربانی مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری کرمان با ارایه گزارشی از عملکرد سازمان پسماند، مطالبات این سازمان از ارگان ها و ادارات در قبال جمع آوری،حمل و دفن زباله را ۲۱میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان اعلام کرد و گفت :بخش زیادی از این مطالبات هنوز وصول نشده است
وی در ادامه به ساماندهی کارگاه های بازیافت تاکید کرد و افزود: ۴۰۰کارگاه بازیافت در شهر کرمان وجود دارد که باید جمع آوری شوند.

مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۰۷۴.jpg
JoomlaWorks "Simple Image Gallery Pro" Plugin (v۳.۱.۰) ends here

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات