تمامی گلزارهای شهدا در کشور دارای آب و برق هستند/ تامین و توزیع شبانه‌روزی آب و برق مصداق بارز فرهنگ ایثار و شهادت است

تمامی گلزارهای شهدا در کشور دارای آب و برق هستند/ تامین و توزیع شبانه‌روزی آب و برق مصداق بارز فرهنگ ایثار و شهادت است

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران با اشاره به توجه ویژه وزارت نیرو به بحث فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در حال حاضر هیچ یادمان و گلزار شهدایی در کشور نداریم که فاقد آب و برق باشد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد مرادی" در جلسه شورای مشاوران امور ایثارگران وزارت نیرو که در سالن کوثر شرکت آب و فاضلاب قم برگزار شد، با اشاره به توفیقات ارزنده کشور در سال جاری اظهار داشت: امسال چالش‌هایی هم به ویژه در مسائل اقتصادی برای کشور اتفاق افتاد که زیبنده انقلاب نیست.
وی با بیان اینکه امیدواریم با همت و تلاش مضاعف مسئولان و پایداری مردم عزیز از این مرحله با سربلندی عبور کنیم، گفت: سال آینده، سال جهاد است و باید با تاسی به فرهنگ ایثار و شهادت، مشکلاتی که در کشور وجود دارد را به حداقل برسانیم.
مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران با بیان اینکه نباید فرهنگ ایثار و شهادت را در هشت سال دفاع مقدس خلاصه کنیم، تصریح کرد: امروز آب و برقی که با تلاش شبانه‌روزی تامین و توزیع می‌شود مصادیق بارز فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب خطاب به ملت ایران، گفت: باید در حوزه وظایف خود عمل به این منشور اخلاقی، اجرایی، انقلابی، سیاسی و عملیاتی را آغاز کنیم و گام دوم انقلاب و راه شهیدان را به درستی برداریم.
مرادی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات زیادی را به مردم ارائه کرده و کشور در این زمینه شتاب خوبی گرفته است، برخی از مشکلات ایجاد شده برای مردم در مسائل اقتصادی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: هر کس در حوزه کاری خود، در جامعه یاس و ناامیدی ایجاد کند، رفتارش مغایر با دستورات رهبر معظم انقلاب است.
وی با بیان اینکه در هیچ حوزه‌ای در کشور به اندازه امور ایثارگران قانون و دستورالعمل نداریم، تاکید کرد: اجرای دستورالعمل ایثارگران، سند افتخار وزارت نیرو است، اما همچنان باید بیش از گذشته به این دستورالعمل پایبند باشیم.

گام بلند آبفای قم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این جلسه در گزارشی به تشریح فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب قم در راستای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی پرداخت و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.
"علی جان صادق‌پور" در این راستا به تبیین استفاده از پتانسیل خطوط انتقال آب قم پرداخت و با اشاره به اینکه فاصله تصفیه‌خانه آب قم تا این شهر حدود ۸۰ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: این خط انتقال با ارتفاع ۸۸۰ متر پتانسیل استحصال بیش از ۲۰ مگاوات انرژی را دارد.
وی با بیان اینکه نخستین نیروگاه برق‌آبی روی این خط با توان تولید ۳ مگاوات معادل انرژی مورد نیاز ۷ هزار نفر به بهره‌برداری رسید، یادآور شد: این نیروگاه با ۱۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با سرمایه بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید و توان تولید ۲۰ میلیون کیلووات ساعت برق در سال را دارد.
صادق‌پور، احداث نیروگاه‌های خورشیدی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان کرد و گفت: نصب و راه‌اندازی آسان، بازدهی بالا و به صفر رساندن هزینه‌های نگهداری از جمله مزایای نیروگاه‌های خورشیدی به‌شمار می‌رود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه در مرحله نخست، نیروگاه خورشیدی در دو فاز در مساحت ۲۰۰ مترمربع و با هزینه دو میلیارد ریال در ستاد مرکزی آبفا به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: این نیروگاه با ظرفیت ۴۵ کیلووات، بیش از ۲۰ درصد نیاز برق ساختمان اداری شرکت را تامین می‌کند و در واقع الزام قانونی شرکت را در این زمینه محقق می‌سازد.
وی با اشاره به احداث نیروگاه خورشیدی مخازن سالاریه با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ابراز داشت: این پروژه علاوه بر کمک به پایداری برق شبکه، در شرایط پیک مصرف موجب درآمدزایی برای شرکت از محل عقد قرارداد خرید تضمینی برق به مدت ۲۰ سال با ساتبا خواهد بود .
صادق پور احداث نیروگاه‌های خورشیدی معصومیه، سالاریه و علوی قم را از جمله پروژه‌های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب برشمرد و گفت: این نیروگاه‌ها در پایداری برق شبکه و پدافند غیرعامل برای تاسیسات نقش موثری دارند.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات