کاهش چشم گیر انشعاب های برق غیرمجاز در شهرستان کمیجان

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی توزیع استان مرکزی، مهندس سیدرضا مهاجرانی افزود: طی چند سال اخیر با تلاش های صورت گرفته تعداد انشعاب های غیر مجاز مشهود از ۱۵۰۰ فقره به کمتر از ۱۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز مشهود کاهش یافته است.

وی ادامه داد: کاهش تعداد انشعابات غیرمجاز در هدر رفت انرژی و خسارات ناشی از آن بسیار موثر است و در ضمن می توان از هزینه های صرفه جویی شده برای اجرای برنامه های توسعه ای استفاده کرد.

مدیر توزیع برق شهرستان کمیجان افزود: تسریع در نصب اسپیسر و تکمیل نصب اسپیسر در نقاط آلوده وتبدیل ۱۶۰کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار را از اقدامات انجام شده در راستای کاهش تلفات برشمرد.

مدیر توزیع برق شهرستان کمیجان با بیان اینکه تاکنون بیش از یک میلیارد تومان صرفه جویی در حوزه طرح و اجرای پروژه ها در سال ۹۷ صورت پذیرفته است، افزود: بازیافت بیش از ۵۰۰ اصله تیر سیمانی و پایه های فلزی در کنار سایر اقلام شبکه از اقدام های مهم صورت پذیرفته در شهرستان کمیجان بوده است.

وی تصریح کرد: در حوزه ایمنی و کاهش کانون خطرها با شناسایی ۱۰۶ مورد کانون خطر باقیمانده شامل درب باز تابلوها، پایه چراغ ها و ... اقدام اصلاحی در بازه زمانی یک ماهه صورت پذیرفت.

مهندس مهاجرانی با بیان اینکه میزان دیماند صنعتی شهرستان کمیجان از ۵/۳ مگاوات در انتهای سال ۹۳ به ۵ مگاوات افزایش یافته است، افزود: این رقم تا پایان سال به ۶ مگاوات ارتقا خواهد یافت و حاکی از افزایش ۶۰درصدی انشعاب دیماند واگذار شده در بخش صنعت است.

وی گفت: کلیه اطلاعات شبکه فشار متوسط و پست ها و بیش از هشتاد درصد از اطلاعات شبکه فشار ضعیف در نرم افزار GIS وارد شده و در حال اصلاح و بروز رسانی و شهرستان کمیجان در زمره شهرستان های پیشرو در استان در این حوزه است.

مهندس مهاجرانی، ارایه پیشنهاد افزایش حجم پره های مقره های سیلیکانی و افزایش ارتفاع آنها از طریق راک تک خانه با ساخت اولین نمونه عملی لینک مقره ، استفاده از مقره کششی برگشتی به عنوان جایگزین مقره مهار و استفاده از آهن آلات موجود کنسول های برگشتی اسقاط در ساخت لنگر مهار به عنوان جایگزین صفحه مهار و تغییر مکان پیچ تنظیم و خارج نمودن آن از محور هر فاز و کاهش پرنده زدگی در مسیرهای اصلاح شده شناسایی شده به عنوان اقدامات اصلی در کاهش خاموشی ها برشمرد.

وی ساخت یک دستگاه چرخ گردان دستی جهت باز و بسته نمودن انواع کابل و سیم جهت بهبود کیفیت اجرا در پروژه ها و افزایش طول عمر مفید شبکه را از دیگر فعالیت های صورت گرفته دانست.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات