هنر؛ جذاب‌ترین و سریع‌ترین راه برای انتقال پیام

هنر؛ جذاب‌ترین و سریع‌ترین راه برای انتقال پیام

محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی عکس سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای یزد؛ مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان یزد در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی عکس اظهار داشت: انتقال سریع و جذاب پیام از مزایای هنر و آثار هنری است. بجای اینکه با گزارش‌های ۲۰ صفحه‌ای یا بیست جلدی بخواهیم پیامی را منتقل کنیم می‌توانیم این پیام را به‌وسیله هنر به‌صورت جذاب و تاثیرگذار به مخاطب ارائه کنیم .

محمدمهدی جوادیان زاده در ادامه افزود: یکی از بحث‌های مهم در حوزه منابع آب، تراژدی منابع مشترک می‌باشد. وقتی یک منبع آب بین چند استان و یا بین چند کشور مشترک باشد شاهد این تراژدی هستیم. نمونه‌ای که سال گذشته شاهد آن بوده‌ایم ۳۰ مورد تعرض به خط انتقال آب به یزد بوده است .

وی با اشاره به این بیت از اشعار سعدی «ز اندازه بیرون تشنه‌ام ساقی بیار آن آب را ..... اول مرا سیراب کن وانگه بده اصحاب را» اظهار داشت: این شعر به زیباترین شکل بیانگر تراژدی منابع مشترک آب است. در زمانی که شبکه‌های اجتماعی برای انتقال پیام وجود نداشت، سعدی به‌وسیله شعر و هنر توانست این پیام را به زیبایی انتقال دهد که در این زمان هم می‌توانیم از آن استفاده کنیم .

این مقام مسئول تصریح کرد: آیا ما توانسته‌ایم با امکانات و پتانسیل‌های امروز، با وجود تلویزیون، عکس و شبکه‌های اجتماعی در راستای اهدافی که داریم به‌درستی بهره ببریم؟ متاسفانه در موضوع آب، بودجه به بخش عملیاتی داده می‌شود ولی به بخش فرهنگی توجهی نمی‌شود، اگر بخواهیم با فرهنگ سازی یک کار عملیاتی را توجیه کنیم برای بودجه آن باید کلی توجیه بیاوریم .

جوادیان زاده با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که در زمینه فرهنگ‌سازی وجود دارد عدم وجود تعادل و تخصص در ارتباط بین هنر و بخش فنی و عملیاتی است اظهار داشت: زمانی که هنرمند بخواهد در قالب هنر این بخش را ارائه دهد به دلیل عدم تسلط بر این بخش نمی‌تواند کار قابل قبول و تاثیرگذار ارائه دهد .

وی در پایان با اشاره به اهمیت بخش توسعه اجتماعی در یزد گفت: مردم آمادگی مشارکت در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی را دارند ولی متاسفانه در این بخش چندان قوی عمل نکرده‌ایم، سال گذشته با همکاری شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی رویداد «شب مهر آب یزد» را برگزار کردیم و فکر نمی‌کردیم که مردم از آن به این حد استقبال کنند که این بیانگر تاثیرگذاری این‌چنین برنامه‌های فرهنگی و هنری بر مردم است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات