طرح آبرسانی غدیر بعد از ۳ ماه وارد مدار شد

طرح آبرسانی غدیر بعد از ۳ ماه وارد مدار شد

به گزارش ایرنا از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، آرش محجوبی با اشاره به تعمیرات اساسی در ۴۹ کیلومتر از کانال «پای‌پل کرخه» در شمال خوزستان، افزود: با اتمام تعمیرات این کانال، انتقال آب باکیفیت و پایدار به شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت‌آزادگان و روستاهای مسیر از سر گرفته شد.
وی اضافه کرد: به‌رغم پراکندگی تعمیرات و سیلاب‌های فراوان امسال، این تعمیرات طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سه بازه در مدت سه ماه اجرا شد.
محجوبی با اشاره به اینکه این کانال با دبی عبوری حدود ۸۰ مترمکعب بر ثانیه علاوه بر تامین آب کشاورزی، در میان‌مدت نیز تامین‌کننده آب موردنیاز طرح آبرسانی غدیر است، ادامه داد: از آنجا که این کانال تامین‌کننده آب شرب بود، امکان تعمیرات سالانه آن فراهم نبود و کانال دچار تخریب و شکستگی‌های اساسی شد.
وی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌های مناسب سال جاری، امکان قطع آب میسر شد و به‌منظور جلوگیری از قطع آب طرح غدیر در فصل گرما، تعمیرات اساسی آن در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان نیز از آغازبه‌کار مجدد تاسیسات ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس به‌عنوان قلب تپنده طرح آبرسانی غدیر خبر داد و گفت: انتقال آب شرب باکیفیت و پایدار به شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت‌آزادگان و روستاهای مسیر از سر گرفته شد.
«صابر علیدادی» افزود: با انجام تعمیرات و ترمیم شکستگی‌های کانال‌پای، از این پس با مشکل قطعی آب از این حیث در طرح غدیر مواجه نیستیم و انتقال آب باکیفیت به‌صورت مداوم انجام خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با این اقدام و رصد لحظه‌ای سیستم‌های بهره‌برداری و نگهداری و عکس‌العمل سریع، پاسخگوی نیاز مردم در این زمینه بوده و انتقال آب باکیفیت و پایدار صورت گیرد.
کانال پای‌پل به ‌طول ۱۰۷ کیلومتر با هدف تامین آب کشاورزی اراضی شمال کرخه در سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسیده است. در افق طرح غدیر، تامین آب آشامیدنی شهرهای تحت پوشش از سد دز پیش‌بینی شده، اما درحال حاضر به‌دلیل مسایل اعتباری، آب موردنیاز به ‌صورت موقت از طریق سد کرخه و کانال انتقال آب پای‌پل تامین می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    منبع خبر

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات