مسابقات ورزشی آتش نشانان کشور در یزد برگزار شد

مسابقات ورزشی آتش نشانان کشور در یزد برگزار شد

مسابقات ورزشی آتش نشانان در ۲ رشته آبرسانی با موتور پمپ پرتابل و عملیاتی ترکیبی با حضور ۲۸ تیم ۹ نفره از سازمان های آتش نشانی سراسر کشور امدادگران با نظارت عالیه دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به مدت سه روز در یزد برگزار شد.

به گزارش آتش نشانی یزد، این مسابقات طبق قوانین فدراسیون بین المللی ورزش آتش نشانی و امدادگران برگزار و داوری آن توسط داوران رسمی و مورد تایید فدراسیون جهانی آتش نشانان و با حضور تیم های آتش نشانی کرج، کرمانشاه، سبزوار، شهرقدس، کاشان، اردکان، کرمان، سمنان، زاهدان، دلیجان، آمل، قزوین، مرودشت، بهشهر، شهریار، شهرکرد، کاشمر، ساری، ساوه، اراک، شاهرود، اصفهان، ایزدشهر، ارومیه، بیرجند،گرگان، رشت و یزد برگزار شد.

در رشته عملیاتی ترکیبی تیم عملیاتی- ورزشی سازمان آتش نشانی ساری با رکورد ۴۷ ثانیه و ۳۹ صدم ثانیه مقام اولی این رشته را از آن خود کرد و تیم آتش نشانی رشت با رکورد ۴۷ ثانیه و ۴۷ صدم ثانیه مقام دوم و کرمان با رکورد ۴۷ثانیه و ۵۰ صدم ثانیه مقام سومی راز آن خود کردند.

در رشته انفرادی مسابقات عملیاتی ترکیبی عارف علی از آتش نشانی رشت با رکورد ۴۴ ثانیه و ۸ صدم ثانیه مقام اول، احد سیاوشی از آتش نشانی ساری با رکورد ۴۴ ثانیه و ۱۳ صدم ثانیه دوم و روح الله محمدی از آتش نشانی کرج با رکورد ۴۴ ثانیه و ۷۲ صدم ثانیه به مقام سوم این رشته دست یافتند.

در رشته آبرسانی با موتور پمپ پرتابل تیم عملیاتی- ورزشی سازمان آتش نشانی اصفهان در نهایت با رکورد ۴۰ ثانیه و ۷۰ صدم ثانیه مقام اولی این رشته را از آن خود کرد و تیم آتش نشانی شاهرود با رکورد ۴۲ ثانیه و ۲ صدم ثانیه مقام دوم و کاشان با رکورد ۴۳ ثانیه و ۳ صدم ثانیه مقام سومی راز آن خود کردند.

در مجموع نتایج نهایی در ۲ رشته آبرسانی با موتور پمپ پرتابل و عملیاتی ترکیبی، تیم سازمان آتش نشانی شاهرود مقام نخست این مسابقات را کسب نمود و تیم های ساری و کرج نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور دکتر سیدحبیب راضی سرپرست دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهندس مشتاقیون سرپرست شهرداری یزد و نیز مدیران شهرداری و مدعوین برگزار شد.

در این مراسم دکتر راضی ضمن تقدیر و تشکر از آتشپاد دوم سیدعباس میرشمسی رئیس سازمان آتش نشانی یزد بابت پیگیری و برگزاری مطلوب و بسیار خوب این دوره از المپیاد عملیاتی ورزشی آتش نشانان سراسر کشور ، جوائز نفرات و تیم های برتر اهدا گردید.

دکتر سیدحبیب راضی در این مراسم از اضافه شدن رشته کارشناسی ارشد مهندسی حریق در کنکور سراسری خبر داد.

وی اضافه کرد: اخیراً در کشور کمیسیون خاص کلانشهرهای دولت به ریاست وز یر محترم کشور تشکیل شده که کلانشهرها در آن موانع حوزه کاری خود را برای رفع در آن طی همکاری دستگاه ها به دولت اعلام کنند و در این کمیسیون دولت ظرفیتهای قانونی نیز خوشبختانه ایجاد شده و برای مثال رشته کارشناسی ارشد مهندسی حریق در دفترچه کنکور سال آینده اضافه شده است. بنابراین کارکنان آتش نشانی که تمایل به ادامه تحصیل در حوزه کاری خود داشته باشند، می توانند پس از قبولی در آزمون در این رشته در دانشگاه خواجه نصر الدین تحصیل نمایند.

وی ظهار کرد: طبق ارزیابی و پژوهش های صورت گرفته، نگاه مردم محترم از آتش نشانان از حیث اعتماد قهرمانی از نگاه خدماتی به مهندسی تبدیل شده که متاسفانه از این اعتماد و نگاه شهروندان در هیچ قسمت دیگری از شهرداری نیست.

وی در ادامه بیان نمود: این اعتماد و نگاه شهروندان که به آتش نشانی وجود دارد ظرفیت بسیار خوبی است تا مشارکت شهروندی را افزایش دهیم متاسفانه بحث آتش نشان داوطلب به صورت جدی اقدام نشده و تازمانی که نگاه مابه شهروندان یک نگاه رسمی است نمی توان آتش نشان داوطلب را توسعه داد.

وی اظهار کرد: ما تنها کشور آسیایی هستیم که در کمیته فنی پیشگیری اروپا عضو هستیم و باید همچون کمیته ای را در کشور داشته باشیم و باید نگاه ویژه در بحث کیفیت و استاندارد داشته باشیم و این حرکت با رویکرد پیشگیری ما را به هدف می رساند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات