اجرای برنامه های گسترده درختکاری در هفته منابع طبیعی در شوشتر

اجرای برنامه های گسترده درختکاری در هفته منابع طبیعی در شوشتر

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان - برنامه های هفته منابع طبیعی باکاشت ده ها اصله نهال دردانشگاه پیام نور شوشتر آغاز گردید .

درمراسم امسال که در دانشگاه پیام نور شوشتر و با مشارکت ادارات و دستگاه های اجرایی و عموم مردم  شهرستان برگزار گردید علاوه برمسئولین برخی ازادارات، انجمن های محیط زیستی طبیعت دوستان سبزوزیبا، پویندگان محیط زیست و هواداران کارون زلال شوشتر نیز شرکت داشتند .

در این مراسم محمدحسن کجبافی معاون فرماندار شوشتر با اشاره به بارش های امسال و لطف الهی اظهار امیداری کرد که تخریب های محیط زیست ناشی ازخشکسالی های های گذشته جبران شود .

وی ادامه داد: باید به درختکاری و گسترش فضای سبز اهتمام ویژه ای داشته باشیم و به گونه ای رفتار کنیم که مطابق اشعار وکتاب هایی که در گذشته درخصوص سرسبزی شوشتر منتشر شده، امروز هم تلاش کنیم چنین فضایی را دوباره به وجود آوریم .

نظری، رئیس اداره منابع طبیعی شوشتر، هم بااشاره به اجرای طرح جنگلداری دولتی به مساحت ۷۰ هکتار درحوزه آبخیز آبگنجی گفت: احیای بیشه سردارآباد به مساحت ۶ هکتار هم انجام گرفته است .

وی ادامه داد: امسال بیش از ۱۶ هزار و دویست اصله نهال درجهت اجرای مصوبات ستادسبزشهرستان، تامین شده است .

رئیس منابع طبیعی شوشتر ازکاشت ۴۲ هزار اصله نهال مرتعی و بوته کاری، کپه کاری، بذرپاشی، ذخیره نزولات همراه با بذرپاشی و قرق مراتع جمعاً به میزان ۱۳۱۷ هکتار در سال ۹۷ خبر داد و گفت: در بخش جنگل ، مرتع وحفاظت ۲۱۶ نفر ایجاد اشتغال مستقیم صورت گرفته که همگی از نیروهای بومی شهرستان می باشند .

گفتنی است، با آغاز هفته منابع طبیعی و در روز درختکاری، توزیع ۱۰۰۰ اصله نهال رایگان توسط شهرداری شوشتر دربین شهروندان و فعالیت‌های گسترده ای در سطح شهرستان، شهرهای اقماری، روستاها، مدارس و مراکز آموزشی، خدماتی و صنعتی شوشتر با کاشت نهال و انجام برنامه های نمادین اجرا و در طول هفته نیز ادامه خواهد داشت .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات