شهرداری قزوین می تواند در رضایتمندی شهروندان نقش عمده ای داشته باشد

شهرداری قزوین می تواند در رضایتمندی شهروندان نقش عمده ای داشته باشد

به گزارش روابط‌عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین؛ زرآبادی در نشستی با کارکنان شاغل در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین اظهار‌کرد: انتخاب شعار، «قزوین در افق ۱۴۰۰ شهری است، با نشاط، انسان‌محور، با مدیریتی علمی و پاسخ‌گو و شهروندانی مسئولیت‌پذیر» برای شهرداری قزوین به واقع ارزش‌گذاری در راستای کرامت انسانی است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: کرامت انسانی به‌جز پاسخ‌گو بودن به مردم و کار علمی میسر نمی‌شود و شهروند، زمانی که ببیند شهرداری قزوین به‌عنوان یک خدمت‌گزار، مشکلاتش را برطرف می‌کند، به واقع این شعار محقق شده است.

زرآبادی بیان‌کرد: شهرداری‌ها از مهم‌ترین مراکز خدمت‌گذاری به مردم هستند؛ به‌طوریکه با ارائه خدمات ارزشمند می‌توانند در رضایت‌مندی شهروندان نقش پر رنگی داشته باشند.

وی ایجاد مرکز ایده و خلاقیت در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین را اقدامی خلاقانه به نوبه خود دانست و تصریح‌کرد: به‌عنوان یک ایده این مرکز می‌تواند نقش موثری را در مسیر همکاری و همگرایی دستگاه‌های خدمت‌گذار استان با برگزاری نشست‌های هم‌افزایی ایجاد نماید.

در ادامه این نشست حسنعلی اصغری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین گفت: معاونت برنامه‌ریزی بستر را برای تغییر در مجموعه مدیریت‌شهری فراهم کرده است و همکاران متخصص شهرداری قزوین در این مسیر ما را یاری کردند.

اصغری افزود: در حوزه سرمایه انسانی با وضع مطلوب فاصله زیادی داریم که بخشی از این فاصله را با همدلی همکاران مرتفع می‌کنیم و بخشی دیگر که مربوط به امور حقوقی و رفاهی و نوع قراردادها می‌باشد، نیازمند ورود قانون‌گذاران کشور علی‌الخصوص نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین تصریح‌کرد: ۱۳ نوع قرارداد کاری در شهرداری قزوین وجود داشت که بخشی از آن را کاهش دادیم و لازم است تصمیم‌گیری جدی در یکسان‌سازی قراردادها و سیستم حقوق و دستمزد اتفاق بیفتد.

این مقام مسئول خاطرنشان‌کرد: در زمینه اصلاح فرآیندها و اصلاحات ساختاری مجموعه مدیریت شهری قزوین نیز اقدامات خوبی صورت پذیرفته است که در راستای اصلاح فرآیندها به‌دنبال بهره‌مندی از روش‌های خلاقانه به‌منظور دست‌یابی به آرمان و چشم‌انداز نوین مدیریت‌شهری بوده‌ایم و به‌منظور تحقق این تفکر مرکز ایده و خلاقیت شهرداری قزوین را ایجاد کردیم.

وی از نام‌گذاری روزهای هفته در شهرداری قزوین به یکشنبه‌های حل‌مسئله، دوشنبه‌های استارت‌آپی و سه‌شنبه‌های کتاب و کتاب‌خوانی یاد‌کرد و افزود: هدف از نام‌گذاری این روزها و تشکیل جلسات مرتبط با موضوعات مطروحه، حل مشکلات و شناسایی معضلات و مسائل جدی در شهرداری قزوین و تلاش برای بهبود وضع موجود و تحقق چشم‌انداز و برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری قزوین بوده است.

اصغری با اشاره به ابلاغ ۴۴۰ شاخص اجرایی به سازمان‌های شهرداری قزوین بیان‌کرد: سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری مکلف به فعالیت بر‌اساس شاخص‌های تعریف‌شده مطابق با برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری قزوین بوده، که از مهم ترین ویژگی‌های این شاخص‌ها قابلیت ارزیابی‌پذیر بودن آن‌ها است.

گفتنی است در این بازدید سیده‌حمیده زرآبادی، نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به‌همراه حسنعلی اصغری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین ضمن بازدید از مرکز ایده و خلاقیت شهرداری قزوین درباره راه‌کارهای موثر برای دست‌یابی به نتایج مطلوب در روند خدمت‌گذاری به شهروندان به گفت‌و‌گو پرداختند.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات