از ۲۰ اسفند ماه عملیات سمپاشی درختان سطح شهر سنندج اجرا می شود

از ۲۰ اسفند ماه عملیات سمپاشی درختان سطح شهر سنندج اجرا می شود

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: عملیات سمپاشی درختان سطح شهر با هدف کاهش پراکنش آفات نباتی، مبارزه با بیماریهای گیاهی از بیستم اسفند ماه به مدت یک هفته اجرا خواهد شد.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج: رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج در جمع خبرنگاران از انجام عملیات سمپاشی درختان سطح شهر سنندج در صورت مساعد بودن شرایط جوی طی چند روز آینده خبر داد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: رشد و نمو گیاهان به ویژه درختان همواره تحت تاثیر عوامل محدود کننده ای همچون آفات قرار می گیرد و آفات و شته ها باعث ضعف عمومی و در نهایت خشکیدگی درختان می شود.

مهندس شرمین شریفی عنوان کرد: امسال نیز همانند سالهای گذشته و با آغاز فصل رویش درختان و احتمال شیوع شته و جلوگیری از طغیان بهاره آفات عملیات سمپاشی انجام خواهد شد.

وی از انجام عملیات سمپاشی درختان سطح شهر سنندج و گفت: این طرح از ۲۰ اسفند ماه و به مدت یک هفته انجام خواهد شد.

شریفی عنوان کرد: هدف از انجام عملیات سمپاشی درختان سطح شهر سنندج کنترل آفات، کنترل عوامل خسارت زاو بهبود وضعیت شادابی درختان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم سمپاشی درختان در فصل بهار و در زمان رشد شته و آفات درختان، سمپاشی به صورت بیولوژیک با استفاده از روغن سیتراپلاس که پایه ارگانیک داشته  وبرای شهروندان و محیط زیست هیچ گونه آسیبی  نخواهد داشت.

مهندس شریفی تصریح کرد: عملیات سمپاشی  درختان با همکاری مناطق سه گانه و با استفاده از دستگاه توربو لاینر و با رعایت کامل اصول فنی اجرا خواهد شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج در نهایت با اشاره به اینکه عملیات سمپاشی از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح انجام می شود، از شهروندان درخواست نمود: در زمان انجام عملیات سمپاشی از پارک کردن خودروهای خود در معابر و خیابانهای اصلی سطح شهر خودداری نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری سنندج

    منبع خبر

    شهرداری سنندج

    شهرداری سنندج یک شهرداری در شهر سنندج می باشد

      نظرات