نشست رابطان ارزیابی عملکرد شهرداری ها در زمینه جشنواره شهیدرجایی برگزار شد

نشست رابطان ارزیابی عملکرد شهرداری ها در زمینه جشنواره شهیدرجایی برگزار شد

نشست رابطان ارزیابی عملکرد شهرداری مراکز استانها در زمینه حضور در جشنواره شهیدرجایی،۲۰ اسفند از سوی دفترارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، رضا نگهبان مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد بازرسی و پاسخگویی به شکایات در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به حاضران با اشاره به فعالیت ۱۲۷۹ شهرداری و بیش از ۳۷ هزار دهیاری در کشور گفت: یکی از اولویتهای ما، انجام امور شهرداری ها و دهیاری ها از طریق سامانه های تخصصی با هدف شفافیت امور و کاهش تخلفات می باشد.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص راه اندازی پنج سامانه تخصصی، افزود: برای مثال در حوزه شهرسازی نباید چیزی به نام فیش دستی داشته باشیم و همه فعالیتها باید در سامانه ها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در حوزه ارزیابی عملکرد بازرسی و پاسخگویی به منظور اجرای اصولی انجام فعالیتها در سامانه ها، اتاق فکری در سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با حضور شهرداران و صاحب نظران این حوزه تشکیل شده و شهرداری ها در پنج طبقه بندی از لحاظ درجه ارزیابی خواهند شد.

نگهبان با بیان اینکه از شهرداری ها خواسته ایم نوآوری ها و عملکردهای موفق خود را برای ما ارسال نمایند تا آنها را در اختیار سایر شهرداری ها هم قرار دهیم، گفت: شهرداری های کشور باید برای تحقق بیانیه مقام معظم رهبری در زمینه گام دوم، تلاش جدی نمایند.

وی همچنین گفت: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در نظر دارد برای نخستین بار زمینه حضور شهرداری ها در جشنواره ارزیابی عملکرد شهید رجایی را فراهم نماید و در این مورد شهرداری ها مراکز استانها باید همکاری جدی داشته باشند تا دستاوردهای موفق آنها به جامعه معرفی شود.

در ادامه این نشست یاسینی معاون مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور موضوعات مربوط به جشنواره شهید رجایی را برای حاضران تشریح و به سوالات مطرح شده توسط نمایندگان شهرداری ها، پاسخ داد.

سپس کارشناسان مربوطه شاخصهای اختصاصی را به صورت کارگاه آموزشی برای حاضرین تشریح نمودند .

در ادامه با توجه به اینکه سامانه جشنواره شهید رجایی تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۸ باز خواهد بود، مقرر شد شهرداریهای مراکز ۳۱ استان اقدامات زیر را انجام دهند:

  1. ارسال شاخصهای اختصاصی تا ۲۱ اسفند ۹۷
  2. ارسال برنامه عملیاتی تا ۲۲ اسفند ۹۷
  3. اجرایی نمودن فعالیتهای لازم در خصوص شاخصهای عمومی از ۲۱ اسفند۹۷
  4. تکمیل اطلاعات شاخصهای عمومی و اختصاصی تا ۱۵ اردیبهشت ۹۸
لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات