مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در شهرستان ایرانشهر ارزیابی می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان و به نقل از محمد انور هاشم زهی  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر: با حضور شهردار، معاون فرماندهی راهنمایی و رانندگی جنوب استان ( ایرانشهر) و کارشناس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر از مرکز معاینه فنی خودروهای سبک واقع در بزرگراه ایرانشهر – بمپور  بازدید بعمل آمد.

هاشم زهی گفت: با توجه به وجود گاز در شهرستان ایرانشهر و همچنین خودروهای گاز سوز مرکز معاینه فنی این شهرستان اقدام به احداث مرکز معاینه فنی خودروهای گاز سوز نموده و با توجه به تعدد خودروها و پاسخ گویی سریعتر به مراجعه کنندگان این مرکز نسبت به جابجایی مکان فعلی به مکانی دیگر در همان محدوده و افزایش خط بازدید معاینه فنی خودروها از ۱ خط به ۲ خط اقدام نموده است.

وی افزود: هدف از این ارزیابی تخصصی ارتقاء سطح کیفی خدماتی که از سوی این مراکز ارائه می‌شود و آگاهی از رعایت صحیح استانداردهاست. هاشم زهی، بررسی نحوه پذیرش و ترخیص خودروها، مدیریت نیروی انسانی، تجهیزات مرکز، مشخصات فیزیکی و محیطی مرکز، پارکینک و فضای انتظار مشتریان و امکانات رفاهی و ایمنی و... را از جمله مواردی عنوان کرد که در ارزیابی مراکز مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: کنترل ایمنی رفت ‌و آمد، سلامت محیط‌ زیست و جلوگیری از آلودگی هوا و صرفه‌جویی در مصرف انرژی از جمله اهداف معاینه فنی خوروها بوده و با توجه به نقش کلیدی مراکز معاینه فنی خودرو در کنترل میزان آلودگی ناشی از گازهای خروجی از اگزوز خودروها، این مراکز توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست به صورت منظم و دوره ای  مورد بازدید کارشناسی قرار میگیرند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات