شهرها دفتر خاطره جمعی و بیانگر شیوه زندگی شهروندان در طول تاریخ هستند

شهرها دفتر خاطره جمعی و بیانگر شیوه زندگی شهروندان در طول تاریخ هستند

شهردار اصفهان گفت: شهرها و فضاهای شهری تجلی‌گاه ظهور و بروز مسائل تاریخی، اجتماعی و سیاسی و دفتر خاطره جمعی در طول تاریخ هستند.

قدرت الله نوروزی در اختتامیه سیزدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» در محل دانشکده علوم دانشگاه تهران، با بیان اینکه امروزه ماهیت شهرها و زندگی افراد پیچیده شده است، اظهار کرد: مدیران شهری باید با شناسایی عالمانه و هوشمندانه مسائل از شهرها حفاظت کنند. پیمایش‌های ملی و بررسی‌ها نشان می‌دهد شهرهای ما درگیر چالش‌های جدید مانند مسائل فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و مسائل مربوط به هویت‌های اجتماعی شده اند .

وی با بیان اینکه شهرها مجتمع‌های مسکونی برای اقامت ساکنان نیست، افزود: ناگزیریم از افراد دوراندیش با تجربه و همچنین از افراد خردمند برای اداره شهرها استفاده کنیم، هویت شهر به حس تعلق ساکنان، تاریخ شهر و روابط انسانی افراد وابسته است‌. این شهرها هستند که بستر روابط انسانی و مسائل مهم را تامین می‌کنند .

شهردار اصفهان فضاهای شهری را تجلی‌گاه ظهور و بروز مسائل تاریخی، اجتماعی و سیاسی دانست و افزود: شهرها دفتر خاطره جمعی و بیانگر شیوه زندگی شهروندان در طول تاریخ هستند. گردشگری یک منبع مالی مهم برای شهرها محسوب می شود از همین رو گردشگری در دنیا به عنوان گسترده‌ترین صنعت خدماتی شناخته شده است .

نوروزی توسعه گردشگری در اصفهان را باعث منتفع شدن شهرهایی مانند کاشان، یزد، و شهرکرد دانست و تاکید کرد: اگر خواهان رشد گردشگری هستیم باید دست مدیران شهری را در توسعه روابط خارجی باز بگذاریم .

وی گفت: مدیریت شهری اصفهان توانسته است با دانشگاه‌های مختلف در دنیا صحبت کند و ادامه این مسیر لازمه توسعه گردشگری است .

گفتنی است؛ سیزدهمین دوره طرح ملی «ایران، مرز پرگهر» با هدف بازدید نظام‌مند دانشگاهیان از طرح‌های کلان صنعتی، پروژه‌های ملی و مواریث تاریخی و طبیعی کشور برگزار شد .

سیزدهمین دوره این رویداد با محوریت"شهر گردشگر" و شناسایی نقاط قوت و کاستی‌های شهرهای کشور برای پیشبرد گردشگری، آشنایی با الگوهای جهانی و تجربیات موفق ملی برای ایجاد شهر گردشگر، برگزار شد .

طی برگزاری این طرح در طول ۱۳ سال، بیش از ۹۱۵۰۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور در ۲۵۸۰ اردو از مراکز و پارک‌های فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، پژوهشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، واحدهای تولیدی و خدماتی و نیز سایت‌های تاریخی و مواریث فرهنگی بازدید کرده‌اند تا با اقدامات شاخص انجام‌شده آشنا شوند .

در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره این طرح از واحدهای برگزیده مجری، مراکز صنعتی و فناورانه و نیز دانشجویان فعال شرکت‌کننده در طرح تقدیر شد.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات