معاون وزیر مسکن و شهرسازی:   قرارداد جدید منعقد نمی کنیم

معاون وزیر مسکن و شهرسازی: قرارداد جدید منعقد نمی کنیم

www.BanaNews.irمعاون وزیر مسکن وشهرسازی گفت: فراخوان های ساخت واحدهای مسکونی مهر در شهرهای جدید خاتمه یافته است و برای ساخت واحدهای سهمیه امسال قرارداد جدید منعقد نمی کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس جمشید نورصالحی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسکن وشهرسازی با بیان اینکه ۳۷۲ هزار واحدمسکونی در شهرهای جدید کشور ساخته می شوند ، اظهار داشت: کار اعلام فراخوان برای انتخاب پیمانکاران ، اسفند ماه سال سال گذشته انجام و قراردادهای لازم نیز منعقد شده است بنابراین دیگر پیمانکار برای عقد قرارداد جدید ساخت واحدهای مسکونی مهر در شهرهای جدید قبول نمی کنیم.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با اشاره به اینکه ۵۵ درصد واحدهای مسکونی مهر دراین شهرها با استفاده از فناوری های نوین ساخته می شوند ، ‌تصریح کرد: کل ۱۲۰ هزار واحد سهمیه سال ۹۰ طرح مسکن مهر در شهرهای جدید نیز به شیوه صنعتی و با استفاده از تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی ساخته خواهند شد.

معاون وزیر مسکن وشهرسازی از برنامه ریزی برای احداث واحدهای مسکونی مهر مورد نیاز سال ۹۱ در شهرهای جدید خبر داد و افزود: از نیمه دوم امسال ، متناسب با نیاز متقاضیان و با توجه به نتیجه بررسی های انجام گرفته،‌کار برنامه ریزی برای ساخت واحدهای مورد نیاز سال ۹۱ را آغاز می کنیم.

وی مجموع تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان طرح مسکن مهر در شهرهای جدید طی سال گذشته را ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر تسهیلات پرداختی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات و یارانه های بخش مسکن در این شهرها هزینه شد.

نورصالحی به قرار داشتن اکثر واحدهای مسکونی مهر شهرهای جدید کشور درمراحل ساخت اسکلت،سقف و سفت کاری اشاره کرد و ادامه داد: از آنجایی که عمده تسهیلات در این مراحل باید پرداخت شود پیش بینی می کنیم امسال میزان تسهیلات پرداختی و متناسب با تکمیل شدن واحدهای مسکونی ،‌اعتبارات لازم برای انجام فعالیت های عمرانی درشهرهای جدید با رشد همراه باشد.

وی درخصوص عملکرد دستگاه های خدمات رسان نیز اظهار داشت: با اینکه فعالیت این دستگاه ها نتوانسته رضایت صددرصد ما را جلب کند اما نسبت به گذشته عملکرد خیلی بهتری دارند و در اغلب شهرهای جدید مشغول بکار هستند.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با تاکید بر اینکه همه امکانات را برای خدمات رسانی هر چه بهتر به ساکنان شهرهای جدید کشور بسیج کرده ایم، افزود: مباحثی مانند حمل و نقل، ساخت فضاهای روبنایی مانند فضاهای درمانی،‌تجاری و رفاهی نیز بصورت جدی مورد توجه ما قرار دارند و بخش خصوصی می تواند حضور موثری در زمینه های یاد شده داشته باشد.

معاون وزیر مسکن وشهرسازی تصریح کرد: بنا داریم واحدهای مسکونی مهر شهرهای جدید که هم اکنون در مر حله ساخت اسکلت و سقف هستند تاپایان امسال به بهره برداری برسند.

نورصالحی همچنین به واحدهای مسکونی که با فناوری نیک سیستم در شهر جدید هشتگرد در دست ساخت هستند اشاره و تصریح کرد : ۴۵۰ واحد مسکونی که با فناوری نیک سیستم توسط ۳ پیمانکار و با مدیریت مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در شهر جدید هشتگرد ساخته می شوند ، تابستان امسال به بهره برداری می رسند .

 

 

    نظرات