راه اندازی سامانه پیشنهاد و گزارش های مردمی شرکت آب منطقه ای یزد

سامانه پیشنهاد و گزارش های مردمی شرکت آب منطقه ای یزد به شماره ۳۱۰۷۷ ، روز دوشنبه ۲۰ اسفندماه در مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری ، مدیرعامل، معاونین و کارشناسان شرکت آب منطقه ای یزد رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این مراسم امید بخشی به جامعه را از وظایف مهم همه دستگاهها و ادارات دانست و اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل شرایط سخت معیشتی و مشکلات عدیده مردم ، پاسخگویی  و برداشتن باری از دوش آنها، احساس امید و آرامش را در جامعه نشر می دهد.

احمد ترحمی ادامه داد: شفافیت در عملکرد سازمان ها، حجم زیادی از شکایات و مراجعه مردم به سازمان ها را کاهش می دهد و رضایت آنها را به دنبال دارد.

وی پاسخگویی موثر را یکی از نتایج شفافیت عملکرد عنوان کرد و افزود: متاسفانه در کشور تشریفات اداری بسیار زیاد است و پاسخگویی به هر پیشنهاد و شکایتی در ادارات  به دلیل ارجاع های متعدد، زمان بر است که لازم است این امر اصلاح شود.

ترحمی در بخش دیگری از سخنان خود از تنش های آبی به عنوان مهمترین چالش امنیتی استان نام برد و اظهار کرد: جامعه در حال حاضر مستعد پذیرش اخبار منفی در حوزه آب است و کوچکترین ابهام و خطایی به سرعت بین مردم پخش می شود که جوابگویی هوشمندانه و مدیریت ابتکاری در این امر ضروری است.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی درست به مردم در خصوص راه اندازی سامانه شکایات شرکت آب منطقه ای یزد، خواستار تحلیل شکایات و پیشنهادات مردم و فراوانی موضوعات برای یافتن ضعف های سازمان شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: وقتی مردم نتوانند خواسته ها، انتظارات و نگرانی های خود در حوزه آب را به ما منتقل کنند میزان نارضایتی بیشتری از عملکرد سازمان دارند و از طرفی مجموعه نیز دچار اطمینان کاذبی در خصوص نداشتن ضعف و خطا خواهد شد.

محمدمهدی جوادیان زاده ادامه داد:  نبود دسترسی های مناسب به سازمان، برخورد نامناسب سازمان با مردم، انحصاری بودن خدمات سازمان و ترس از به وجود آمدن کدورت از جمله دلایل عدم شکایت مردم از سازمان است که شرکت آب منطقه ای یزد تمام تلاش خود را برای رفع این موانع به کار بسته است.

وی افزود: برای برقراری ارتباطی دوسویه میان مردم و شرکت آب منطقه ای یزد، سامانه ارتباط با مردم راه اندازی شد تا میزان رضایت مردم از خدماتی که شرکت به آن ها می دهد، سنجیده شده و مشکلات و موانع این فرآیند اصلاح شود.

جوادیان زاده، توانایی ضبط پیام های مردمی به شکل مکاتبه در این سامانه را از توانایی های سامانه ارتباط مردمی دانست و خاطر نشان کرد: این پیام ها داخل سامانه مکاتبات اداری شرکت آب منطقه ای یزد به گردش در خواهند آمد و مسئولان ذیربط ، ملزم به پاسخ دادن به آن خواهند شد که این پاسخ به پیام دهنده ارسال می شود و شهروندان با اخذ کد رهگیری از سامانه، می توانند پیام خود را پیگیری کنند .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در ادامه اظهار کرد: سامانه ارتباطات مردمی صرفا یک سامانه بررسی شکایت نیست و علاوه بر ارسال گزارش های تخلفات، شکایت و رفتار مامورین شرکت آب منطقه ای در سراسر استان، مردم می توانند پیشنهادهای خود در جهت خدمت رسانی بهتر و در حوزه تامین آب را با ما در میان بگذارند.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری نیز در پایان این مراسم تعریف فرآیند زمانی برای پاسخگویی به شکایات و گزارش های مردمی را مهم توصیف کرد و گفت: برای هر نوع از پیام های وارده، مدت زمان محدودی در نظر گرفته شود تا کارشناسان مجموعه خود را موظف به پاسخگویی در اسرع وقت بدانند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای یزد

    شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات