نصب ۵۳۰۰ دستگاه کنتور هوشمند فهام در استان چهارمحال و بختیاری

نصب ۵۳۰۰ دستگاه کنتور هوشمند فهام در استان چهارمحال و بختیاری

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیرعامل توزیع برق چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر افزود: این طرح از نیمه دوم سال ۹۵ در سطح استان آغاز شده و نصب ۵۵۰۰ دستگاه کنتور هوشمند در برنامه این شرکت قرار گرفت که در حال حاضر از این تعداد، ۵۳۰۰ دستگاه در بخش انشعابات دیماندی نصب شده است.
"مجید فرهزاد" ادامه داد: در سال جدید نیز نصب ۳۰۰۰ دستگاه کنتور هوشمند دیگر در انشعابات زیر ۳۰ کیلووات پیش‌بینی شده است که در دو فاز اجرایی خواهد شد.
وی، فراهم ‌شدن بستر مناسب اصلاح الگوی مصرف، قرائت مکانیزه کنتور و کاهش دخالت و خطای نیروی انسانی، کاهش تلفات غیر فنی، مشخص‌سازی و نظارت بر تلفات فنی شبکه توزیع ، کنترل و ردیابی دستکاری‌های غیرمجاز از راه دور و افزایش کیفیت خدمات را از جمله آثار مثبت اجرای این طرح عنوان کرد.
طرح ملی فهام به‌عنوان سیستم اندازه‌گیری هوشمند انرژی تعریف و مشخصات آن بر اساس نیازمندی‌های وزارت نیرو از سوی سازمان بهره‌وری انرژی ایران تدوین شده و با توجه به تجربه موفق اجرای مرحله اول این طرح و به‌منظور تسریع در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از تیرماه ۱۳۹۵ طرح جهادی نصب کنتورهای هوشمند در کشور آغاز شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات