دستگاه های اداری استان یزد، الگوی مصرف برق باشند

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، مهندس  محمد میرشمس در در جمع مدیران انرژی دستگاه ها، افزود: ادارات و دستگاههای دولتی  با رعایت الگوی مصرف، نقش کلیدی خود را در استمرار انرژی الکتریکی خواهند داشت و می توانند در شرایط  پیک بار با ۱۰ درصد صرفه جویی، یاری بخش خادمین خود در صنعت برق باشند.

وی به اختلاف دو برابری مصرف برق در تابستان نسبت به زمستان اشاره داشت و یادآور شد: اقدامات بهینه سازی انرژی به منزله یک نیروگاه مجازی تلقی شده و شناخت زمان، میزان و چگونگی مصرف در مبحث بهینه سازی ضمن داشتن اهمیت مضاعف، تحقق یکی از اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی را به دنبال خواهد داشت.

میرشمس میزان مصرف انرژی در ساختمان های کشور را چهار برابر بیشتر از ساختمان کشورهای اروپایی دانست و گفت: ۴۰ درصد انرژی در ساختمان های اداری صرف سرمایش، ۲۵.۵ درصد صرف روشنایی، ۱۹.۵ درصد در بخش گرمایش و مابقی در بخش لوازم اداری استفاده می شود.

وی متذکر شد: محدود بودن توان تولید نیروگاهی در حوزه برق، کاهش نزول رحمت الهی در سال های اخیر و افزایش دمای زمین، اهمیت نگاه ویژه به مباحث مدیریت مصرف را دوچندان کرده است.

میرشمس با ذکر این مطلب که ادارات باید  یک الگو مناسبی برای مردم  در شیوه مصرف باشند، خاطرنشان کرد: برای مدیریت مصرف انرژی باید سبک زندگی مردم تغییرکند و مدیران دستگاه ها در این تغییر سبک زندگی نقش بسزایی دارند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به نامناسب بودن کولر گازی برای استان یزد به دلیل برخوداری از هوای خشک، افزود: هزینه برق مصرفی کولر گازی نسبت به کولر آبی ۸ برابر بیشتر است و این در حالی است که مصرف کولر گازی نسبت به کولر آبی چهار برابر بیشتر است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات