همایش رد پای آب و رونمایی از طرح ملی آموزشی بانوی آب در مشهد برگزار شد

همایش رد پای آب و رونمایی از طرح ملی آموزشی بانوی آب در مشهد برگزار شد

همایش رد پای آب و رونمایی از طرح ملی آموزشی بانوی آب با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، این همایش به همت شرکت آب و فاضلاب مشهد و با همکاری وزارت نیرو، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، استانداری خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد و سمن های حامیان آب و انرژی و جمعیت ناجیان آب برگزار گردید.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در این همایش با تاکید بر نقش بی بدیل بانوان در جامعه و نیز اثرگذاری ایشان در فرهنگ سازی و جریانات اجتماعی گفت: ردپای بانوان در موضوع آب، اتفاق مهمی است که می تواند زمینه ساز گسترش فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه شود.

معصومه ابتکار بیان کرد: در زمینه آب، اهتمام همه گروههای مردمی و تشکلهای مردم نهاد نیز نیاز است چون معضل آب هم اینک معضلی جهانی است و کشور ما نیز با آن رو به روست و همه افراد جامعه باید در کاهش تنش آبی مشارکت کنند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم در این همایش گفت: کمبود آب مساله ای جدی در کشور است که باید برای کاهش این مشکل از آموزشهای مستقیم و چهره به چهره با مردم استفاده شود که در این زمینه از سه سال گذشته تاکنون آموزشهایی توسط وزارت نیرو صورت گرفته است.
محمد خلیلی پیر افزود: در این زمینه برای دانش آموزان مقطع ابتدایی آموزشهایی داده شده است که تاکنون ۶۰ نقاشی و اثر فرهنگی از آنها با موضوع اصلاح الگوی مصرف آب پذیرفته و به نمایش گذاشته شده است.
خلیلی پیر، جمعیت هدف این آموزشها را یک میلیون دانش آموز دوره ابتدایی عنوان کرد و ادامه داد: ۵۰ هزار زن خانه دار هم در همین چارچوب با مدیریت مصرف آب آشنا شده اند و در ادامه این موضوع برای سایر اقشار جامعه هم هدف گذاری شده است.
وی تصریح کرد: ۲۰ هزار مبلغ دینی نیز در سراسر کشور با مفهوم کمبود آب آشنا شده اند و این موضوع قرار است از طریق آنها برای همه مخاطبانشان بازگو شود.

همچنین در این همایش که با مشارکت سازمانهای مردم نهاد فعال در عرصه اصلاح الگوی مصرف آب برگزار شد از پوستر طرح ملی آموزشی بانوی آب هم رونمایی گردید.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی یک شرکت در شهر مشهد می باشد

      نظرات