اجرای پویش " خانه تکانی و مدیریت مصرف آب در آذربایجان غربی"

اجرای پویش " خانه تکانی و مدیریت مصرف آب در آذربایجان غربی"

مهندس رسول اکبری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی درگفتگوی  اختصاصی با خبرنگار پیام آبفا گفت: پویش" خانه تکانی و مدیریت مصرف آب در آذربایجان غربی" همزمان با سراسر کشور اجرایی می شود.

مهندس رسول اکبری اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و خانه تکانی هایی که هر ساله انجام می شود و به منظور آگاه سازی هر چه بیشتر مردم و اهمیت مصرف آب،پویشی تحت عنوان" خانه تکانی و مدیریت مصرف آب" همزمان با سایر استانهای کشور، در آذربایجان غربی نیز برگزار می شود.

ای مسئول اذعان داشت: هر ساله در فصل هایی که شاهد خانه تکانی هستیم، مصرف آب نیز افزایش می یابد که این امر سبب شد تا در راستای کاهش مصرف آب و استفاده صحیح از آب شرب چاره اندیشی شود.

مهندس اکبری هدف از راه اندازی این پویش را ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در طول سال به ویژه ماه هایی که به علت خانه تکانی و شست و شو، بیشترین میزان مصرف آب را شاهد هستیم، عنوان کرد و گفت: هر ساله شاهد افزایش مصرف آب در اسفند ماه نسبت به ماه های قبل هستیم.

وی از شهروندان خواست در شست و شوی وسایل و خانه تکانی های خود از مصرف بی رویه آب خودداری کرده و در مصرف اصولی آب توجه بیشتری داشته باشند.

این مسئول با اشاره به جایگاه ویژه بانوان در جامعه و نقش الگویی آنان برای اعضای خانواده، گفت: با توجه با این تفاسیر و به منظور بهره گیری از سرمایه اجتماعی بانوان، پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب راه اندازی شده است.

وی آگاه سازی و حساس سازی شهروندان درخصوص آسیب ها و مخاطرات ناشی از مصرف بی رویه آب در خانه تکانی های نوروزی، تغییر الگوی رفتاری خانم ها هنگام نظافت منزل با کمترین میزان مصرف آب و ارائه الگوهای مناسب خانه تکانی و مصرف بهینه آب، ترویج فرهنگ استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب را از جمله اهداف پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی آموزش بانوان در خصوص مفاهیم آب و مصرف بهینه را از جمله دیگر اهداف اجرای این پویش اعلام کرده و افزود: خوشبختانه بانوان جامعه، آینده نگری خوبی داشته و به همین دلیل همکاری خوبی از خود در این زمینه نشان می دهند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات