برنامه علمیاتی اجرای طرح‌های مسکن تدوین می‌شود

برنامه علمیاتی اجرای طرح‌های مسکن تدوین می‌شود

مازیار حسینی  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جمع‌بندی نشست مشترک معاونت امور مسکن و ساختمان با معاونت شهرسازی و معماری و شهرهای‌جدید را در احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید تشریح کرد.

حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی هدف اصلی از تشکیل این جلسه را بررسی برنامه شرکت شهرهای جدید در خصوص تکلیف دولت برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید برای سال های ۹۸ و ۹۹ عنوان کرد و گفت: به منظور اجرایی کردن این برنامه تلاش می‌کنیم تا از تجارب سالیان گذشته در ساخت انبوه مسکن بهره ببریم و در عین‌حال هماهنگی بین ارکان مختلف وزارتخانه را ایجاد کنیم.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: معاونت معماری و شهرسازی، معاونت برنامه‌ریزی و شرکت‌های مجری احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی شهری در این پروژه ملی مشارکت دارند و باید بتوان یک نوع همپوشانی بین ارکان مختلف وزارتخانه برای اجرای بهینه، درست و موثر به وجود آورد.

وی از تشکیل جلسه های دیگری با همین موضوع با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت بازآفرینی شهری طی امروز و فردا در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی خبر داد و افزود: یک گروه از مهندسان مشاور که ترکیبی از افراد حرفه‌ای و دانشگاهی بوده و سابقه کار تدوین برنامه‌های عملیاتی را در سطح ملی دارند به عنوان مشاور در کنار ما قرار دارند.

حسینی ادامه داد: با استفاده از تکنیک مهندسی ارزش، برنامه عملیاتی شفافی تدوین و بر اساس آن یک داشبورد مدیریتی از پیشرفت انجام کار برای وزیر راه و شهرسازی آماده می‌شود.

وی در این خصوص که آیا احتمال تغییر در برنامه‌های ارایه شده توسط شرکت عمران شهرهای جدید برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طی دو سال ۹۸ و ۹۹ وجود دارد یا خیر؟، گفت: اگرچه برنامه ارایه شده توسط شرکت عمران شهرهای جدید هم بر اساس تجربه در کارهای پیشین و هم مطالعات نیازسنجی بود، اما بر اساس تکلیفی که وزیر راه و شهرسازی برعهده ما قرار داده است، تغییراتی در برنامه‌ها به وجود خواهد آمد که شاملِ همپوشانی و هماهنگی بین بخش‌های مختلف است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: به هرحال اجرای طرح‌هایی در چنین مقیاسی ابعاد مختلفی دارد که از عهده یک مجموعه خارج است و قاعدتا این برنامه در لایه‌های بعدی که ریز شود این قابلیت را دارد که بر حسب مقتضیات بعدی و تغییر شرایط، تغییراتی نیز در آن بر اساس برنامه اعمال شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات