ارسال ۱۲۰ هزار قبض نوسازی درب منازل

ارسال ۱۲۰ هزار قبض نوسازی درب منازل


مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز درباره تعداد قبض ارسالی عوارض نوسازی به درب منازل شهروندان شیرازی گفت: هر ساله تعداد ۴۰۰ هزار قبض نوسازی منازل صادر و به درب شهروندان ارسال می‌شد اما یکی از مشکلات شهرداری شیراز در خصوص ارسال این قبض این بود که بسیاری از املاک قدیمی ‌است و اطلاعات دقیقی در شهرداری وجود ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز به نقل از روزنامه سبحان، امید گشتاسبی افزود: یکی از نیازهای شهرداری برای ارسال صحیح قبض ممیزی املاک است موضوعی که تاکنون اتفاق نیفتاده و یکی از دستورکارهای مهم شورای شهر تشکیل همین ممیزی املاک است.
گشتاسبی ابراز داشت: به دلیل فقدان ممیزی املاک در شهر شیراز سعی کردیم قبض نوسازی املاکی را که اطلاعات آنها کامل شده است درب منازل ارسال کنیم یعنی از ۴۰۰ ملک تنها ۱۲۰ هزار قبض به درب منازل ارسال کردیم چراکه تنها ۱۲۰ هزار ملک اطلاعات آنها کامل و صحیح است. مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز عنوان کرد: در سنوات قبل قبض‌هایی که صادر می‌شد به دلیل کامل نبودن اطلاعات ممکن بود این قبض اشتباهی به درب منازل ارسال و یک دل‌نگرانی برای مردم از لحاظ صحیح نبودن اطلاعات ایجاد شود.
گشتاسبی با بیان اینکه مهمترین سرمایه اجتماعی ما اعتماد مردم به مجموعه شهرداری است، گفت: برای مخدوش نشدن این اطمینان سعی کردیم در ارسال قبض به درب منازل اطلاعات کامل باشد که امسال ۱۲۰ هزار قبض را با اطلاعات کامل ارسال کرده‌ایم.
وی درباره پیش‌بینی میزان پرداختی مردم از قبض نوسازی گفت: عدد مشخص نیست چون باید بدهی سنوات قبل نیز پرداخت شود و این بدهی بر روی قبض سالانه لحاظ شده است.
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز درباره وجود بندی در قبض نوسازی مبنی بر سهم آموزش و پرورش گفت: طبق ماده ۱۳ قانون شورای آموزش و پرورش ۵درصد از عوارض نوسازی، تفکیک و صدور پروانه و تغییر کاربری باید به آموزش و پرورش تعلق بگیرید که ما این ۵درصد را جزو درآمدها حساب نمی‌کنیم یعنی ۵درصد مازاد دریافت می‌کنیم و به حساب
گشتاسبی اظهار داشت: در خوش‌بینانه‌ترین حالت و تجربه نشان داده تنها ۲۰درصد شهروندانی که قبض را دریافت کرده‌اند اقدام به پرداخت قبض می‌کنند.
وی درباره قبض عوارض اصناف نیز گفت: درباره صنف پیگیری با خود اتاق اصناف است هرچند که در سال قبل یک رکورد در شهر شیراز ثبت شد که از ۳ هزار و ۸۰۰ قبض به ۸ هزار قبض رسیدیم که امسال امید داریم بالای ۱۰هزار قبض صنوف توسط اصناف پرداخت شود.
گشتاسبی درباره عوارض خودرو نیز گفت: ابزاری برای صدور این قبض در دست ما نیست و صرفاً برای نقل و انتقال که مراجعه می‌کنند عوارض پرداخت می‌شود.
وی تصریح کرد: هر سال بین ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار خودرو در شهر شیراز عوارض پرداخت می‌کنند و آمار نشان می‌دهد بالای ۷۰۰ هزار خودرو در شهر شیراز تردد می‌کنند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات