صرفه جویی ۴ هزار مگاوات برق در تابستان سال جاری

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی توزیع فارس، فرمانده  حوزه مقاومت بسیج و معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر در جشن همیاران برق شهرستان های  لامرد و مهر گفت: خوشبختانه با همکاری و مشارکت گسترده والدین، دانش آموزان، مدیران و همچنین مشترکان صنعت برق در سرتاسر کشور موفق شدیم در تابستان سالجاری حدود ۴ هزار مگاوات از نیاز مصرف شبکه سراسری برق کشور را صرفه جویی کنیم.

مهندس علیرضا احمد یزدی ادامه داد: نیروگاه اتمی بوشهر توانایی تولید یک هزار مگاوات تولید را دارد، اما این صرفه جویی ۴ هزار مگاواتی معادل تولید ۴ نیروگاه اتمی است که این امرتنها با رعایت راهکارهای مدیریت مصرف بهینه برق به دست آمده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: از این میزان صرفه جویی برق، استان فارس به تنهایی توانست در حدود ۵۵۰ مگاوات صرفه جویی کند که شهرستان های جنوبی و گرمسیری این استان، با وجود برخورداری از هوای گرم و شرایط سخت در تابستان، بیشترین نقش را در صرفه جویی و مدیریت انرژی داشتند.

احمد یزدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۶ میلیون مشترک صنعت برق در کل کشور از خدمات برق استفاده می کنند که امیدواریم برای تابستان سال ۹۸ نیز همانند سال های گذشته، مشترکان با در نظرگرفتن ساعات اوج مصرف و مدیریت کردن زمان استفاده از وسایل برقی ، صنعت برق را در گذر از تابستانی بدون خاموشی ناشی از کمبود تولید، یاری کنند.

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های مستمر و اثربخش مدیرعامل و کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان فارس که منجر به عملکرد مطلوب این شرکت در تابستان سال جاری شد، از همکاران خواست تا برای تابستان پیش رو نیز همچنان همکاری خود را ادامه دهند.

در ادامه این برنامه، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز برق را زیربنای تولید، اقتصاد و رشد یک کشور توصیف کرد و گفت: انرژی برق، رگ حیات یک کشور است و بدون برق زندگی در عصر اینترنت و تجهیزات الترونیکی امکان پذیر نیست.

فرشید رستمی افزود: رشد سالانه مصرف برق در کشور برقراری توازن بین رشد و مصرف را با دشواری روبرو کرده است که یکی از راهکارهای مهم و کاربردی در جهت برقراری این توازن، مدیریت مصرف و مدیریت سمت تقاضا است.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در سال های اخیر توانسته به موفقیت های بسیار خوبی در سطح کشور در زمینه کاهش پیک و مدیریت مصرف دست یابد، اظهار داشت: از جمله اقدامات این شرکت اجرای موفق طرح همیاران برق در سطح مدارس شهرستان های تابعه این شرکت بود که امسال نیز برای سومین سال برگزار شد.

رستمی، یادآور شد: در سال نخست شروع این طرح، حدود ۱۳ هزار همیار برق داشتیم که این تعداد توانستند معادل ۵۰۰ کیلووات صرفه جویی کنند. اما در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ این تعداد به ۳۰ هزار همیار افزایش داشته است که این میزان همیار موفق به کاهش ۳ مگاوات انرژی شدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، صرفه جویی اقتصادی، کمک به اقتصاد خانواده، جلوگیری از هدررفت سرمایه های ملی و کمک به حفظ محیط زیست را از مزیت های رعایت مدیریت مصرف انرژی برق برشمرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری مشترکان تابستان ۹۸ را بدون اعمال خاموشی سپری کنیم.

گفتنی است این همایش با اجرای برنامه های متنوع و شاد توسط گروه هنری کودک "عمو سینا" همراه بود و از تمامی همیاران برق با اهدای لامپ های LED  و بسته لوازم التحریر قدردانی و تعداد ۶ دستگاه دوچرخه در لامرد و تعداد ۳ دستگاه دوچرخه درشهرستان  مهر به قید قرعه  به همیاران موفق برق این شهرستان ها اهدا شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات