ماهی های سد زیردان در دام صیادان غیرمجاز نیکشهری

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: این متخلفین که در جریان گشت و کنترل محیط بانان ادار ات حفاظت محیط زیست شهرستانهای کنارک، سرباز، نیکشهر و با همکاری یگان حفاظت محیط زیست اداره کل دستگیر شده بودند، جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان نیکشهر معرفی و تحویل شدند.

پورمردان افزود: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نیکشهر با همکاری یگان اداره کل در جریان گشت و کنترل های شبانه روزی خود، موفق به شناسایی و دستگیری دو نفر متخلف صید که  با توجه به اتمام فصل صیادی در تاریخ (۹۷/۱۰/۳۰)  و علیرغم اطلاع رسانی این اداره کل، اقدام به صید غیر مجاز بیش از ۵۰ قطعه ماهی از منابع آبی سد زیردان در حومه شهرستان نیکشهر نموده بودند، گردید.

وی ادامه داد: از متخلفین ادوات شکار و صید شامل ۲ دستگاه موتور قایق و تورهای ماهیگیری کشف گردید که تا صدور حکم قضایی و تعیین تکلیف در اختیار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیکشهر می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۷ قانون شکار و صید، حیواناتی که برخلاف مقررات این قانون، شکار یا صید شده باشند متعلق به سازمان حفاظت محیط زیست خواهند بود. لذا این اداره کل محموله ی مکشوفه را در میان نیازمندان منطقه منزل آب ( از مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان) توزیع کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سيستان و بلوچستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات