تقاطع هایی که چراغ قرمزها را در شهر ارومیه کم رنگ کرد

تقاطع هایی که چراغ قرمزها را در شهر ارومیه کم رنگ کرد

شهر به عنوان یک موجود زنده بر رفتار شهروندان تاثیرگذار است و با توسعه متوازن شهرها می توان محیطی پدید آورد که خاطرات آن همواره تداعی گر یک زندگی زیبا باشد، لذا برای رسیدن به این مهم همواره عمران و آبادانی شهری از مهمترین دغدغه ها است. سال ۹۷ در روز های پایانی خود است، سالی که مدیریت شهری ارومیه روزهای پرفروغی را پشت سر گذاشت.

سالانه از سوی شهرداری ارومیه پروژه های عمرانی و شهری متعددی از جمله آسفالت ریزی، پیاده رو سازی، لکه گیری و به ویژه ساخت انواع پل ها و تقاطع های غیر هم سطح اجرا می شود و امسال نیز با توجه به وضعیت رکود اقتصادی و کاهش ساخت و سازها در ارومیه این عملیات در نقاط مختلف شهر متوقف نشده و در حال اجرا است که از جمله شاخص ترین آنها می توان به پروژه ساخت تقاطع غیرهم سطح آذربایجان و فاز اول کمربندی دوم شهر اشاره کرد .

ایجاد کمربندی و ساخت تقاطع های غیر همسطح در شهرها به ویژه کلانشهرها یکی از راه های کاهش گره های ترافیکی و بهبود وضعیت حمل و نقل است که می تواند سبب تسهیل در تردد وسایل نقلیه از طریق تصحیح شاخص های ترافیکی، زیست محیطی، ایمنی و اقتصادی در شهرها شود و در این راستا تاکنون کمربند میانی شهر ارومیه با چندین تقاطع غیر هم سطح نظیر مدرس، مادر، امامت، میثم، شهید ذاکر، شهید بهشتی، ابوذر و سرو به بهره برداری رسیده و اکنون روند پایانی ساخت تقاطع غیر هم سطح آذربایجان و کمربند دوم شهر ارومیه در دست اجرا است .

تقاطع غیر هم سطح آذربایجان که طرح مطالعاتی آن از اوایل سال ۹۳ آغاز شد و در شهر یور ماه همان سال به تصویب رسید بزرگترین پروژه عمرانی شمال غرب کشور محسوب می شود که با هدف روان سازی در رینگ میانی شهر ارومیه وارد فاز اجرایی شد و در این روزها نیز عملیات ساخت آن در حال اجرا است؛ پروژه ای که این روزها از دور ابهت آن به چشم می آید و کارگران تلاشگر در آن مشغول کار هستند. و طبق گفته محمد کاظم زوار، معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه فروردین ۹۸، فاز B ۳ تقاطع غیر هم سطح آذربایجان به طول یک کیلومتر و عرض ۱۳ متر گشایش می یابد.

وی عنوان کرد: فاز B ۳ تقاطع غیر هم سطح آذربایجان از سمت بلوار والفجر به طرف جاده مهاباد افتتاح می شود و این در حالی است که فاز B ۱ نیز سال گذشته به بهره برداری رسید.

زوار با بیان اینکه در حال حاضر مجموع تقاطع غیر هم سطح آذربایجان از ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، بیان کرد: تقاطع غیر همسطح در ۴ سطح و ۴ فاز با ۵ پل روگذر و ۲ پل غیرهم سطح از سال ۹۳ وارد فاز اجرایی شد .

وی ساماندهی ترافیکی ورود و خروجی شهر، تسهیل ارتباط شهرهای شمال و جنوب استان، افزایش ایمنی ترافیکی و تردد عرضی عابرین پیاده، اجرای آخرین تقاطع غیر همسطح باقی مانده کمربند میانی شهری، تسهیل بالغ بر ۳۰ میلیون نفر سفر در سال ابتدایی بهره برداری ، کاهش تعداد نقاط برخورد رویکردهای ترافیکی و اصلاح نقطه خطرناک ترافیکی، افزایش سطح سرویس تقاطع با کاهش زمان تاخیر، تراکم وسایل نقیله و افزایش سرعت حرکت از الزامات اجرای پروژه عنوان کرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه با بیان اینکه هدف از اجرای تقاطع غیر همسطح آذربایجان روان سازی ترافیک است، بیان کرد: بر اساس آمار سازمان راه داری، کل خودروهای ورودی و خروجی به سمت مهاباد و بالعکس در سال ۹۴ در حدود ۱۰ میلیون ۶۰۰ هزارو ۶۰ عدد بود که بطور متوسط در حدود ۲۶ میلیون و ۵۶۱ هزارو ۱۴۷ نفر طی هر سال از محور مهاباد –ارومیه و بالعکس ورود و خروج می کردند.

وی با اشاره به اعتبار کل برای ساخت تقاطع غیر هم سطح، بیان کرد: کل هزینه براورده شده برای ساخت تقاطع ۲۰۰میلیارد تومان است .

یکی دیگر از پروژه های شاخص شهری که در این روز های چند قدم مانده به بهار در گوشه ای از شهر عملیات اجرایی آن با شتاب بیشتری در حال اجرا است فاز اول کمربند دوم شهر ارومیه است .

هر روز وقتی از طرف این پروژه به سمت داخل شهر وارد می شویم کارگران و مهندسان تلاشگر مدیریت شهری ارومیه را می بینیم که با تلاش های جهاد گونه در این پروژه مشغول به کار هستند و این فعالیت تا پاسی از شب ادامه دارد چرا که می خواهند این پروژه در سال ۹۸ گشایش یاید .

اجرای ساخت کمربندی دوم به طول ۴۲ کیلومتر ازسال گذشته بعد از اتمام مطالعات وارد فاز اجرایی شد که سهم شهرداری از ساخت این کمربندی به طول ۲۷ کیلومتر از تقاطع غیر هم سطح سرو تا جاده اشنویه است و مابقی اجرا از جاده اشنویه تا تقاطع غیر هم سطح بر عهده اداره راه شهرسازی استان است و در حال حاضر فاز اول کمربندی دوم به طول ۵/۷ کیلومتر با ۷ تقاطع غیر هم سطح از محل پل شهیدلر کورپسی – سرو - انهر از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات