طرح تامین‌مسکن همزمان با ازدواج

طرح تامین‌مسکن همزمان با ازدواج

www.BanaNews.irجزئیات تحویل واحد مسکونی با ۵ میلیون تومان وام ازدواج

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) انبوه واحدهای مسکونی‌مهر در حال ساخت که تعدادشان اکنون از تقاضای ثبت‌نام شده، فراتر رفته مسوولان را به تدوین طرحی تحت عنوان «تامین مسکن همزمان با ازدواج» واداشته است که به موجب آن «زوج‌های تازه» می‌توانند معادل قیمت خرید مسکن‌مهر از تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت استفاده کنند.

هم‌اکنون در طرح مسکن‌مهر، متقاضیان با ۷ تا ۹ میلیون تومان پول نقد و ۲۵ میلیون تومان وام بانکی صاحب یک واحد می‌شوند، اما چنانچه متقاضی، زوج جوان باشد سقف تسهیلات تا ۳۰ میلیون تومان قابل افزایش است.

به گزارش بنانیوز به نقل از دنیای اقتصاد،  با هماهنگی‌ انجام شده، زوج‌ها از طریق صندوق مهر رضا می‌توانند با ارائه سند ازدواج به صندوق ۵میلیون تومان وام با نرخ ۴ درصد دریافت کنند و سپس با سپرده‌گذاری آن در بانک‌‌مسکن و دریافت ۲۵ میلیون تومان تسهیلات دیگر و همچنین دریافت معرفی‌نامه از وزارت‌مسکن، یک واحد مسکونی‌مهر با متراژ کوچک آماده تحویل در شهر یا استان محل سکونت خود دریافت کنند. به این ترتیب، زوج‌های حایز شرایط از پرداخت آورده نقدی برای تحویل مسکن‌مهر معاف هستند. در حال حاضر هزینه تحویل مسکن‌مهر‌ با متراژ نزدیک به ۶۰متر حدود ۳۰میلیون تومان است. طرح تامین مسکن همزمان با ازدواج، شامل زوج‌هایی می‌شود که تا پیش از این از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق مهر رضا استفاده نکرده‌‌ باشند. زوج‌هایی که پیش از این از تسهیلات صندوق مهررضا استفاده نکرده‌اند برای استفاده از شرایط طرح تامین مسکن باید از دو محل مجزا –صندوق و بانک مسکن- دو نوع تسهیلات به ترتیب ۵ میلیون تومانی و ۲۵ میلیون تومانی دریافت کنند و به واسطه آن بدون آنکه نیازی به پرداخت نقد به سازنده داشته باشند، می‌توانند صاحب یک واحد مسکن‌مهر شوند. زوج‌ها بعد از دریافت واحد مسکن مهر باید ماهانه رقمی معادل ۵۰۰ هزار تومان به عنوان اقساط کل این دو تسهیلات -۲۵۰ هزار تومان قسط تسهیلات صندوق و ۲۵۰ هزار تومان نیز قسط تسهیلات ساخت مسکن‌- بپردازند. مسوولان طرح معتقدند اقساط بازپرداخت تسهیلات، به مراتب کمتر از هزینه‌ای است که این افراد باید بابت اجاره یک واحد مسکونی پرداخت کنند.

 

 

    نظرات