با بازآفرینی محله‌های آسیب دیده، بافت فرسوده شهر جانی تازه خواهد گرفت

مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری کرمان:

با بازآفرینی محله‌های آسیب دیده، بافت فرسوده شهر جانی تازه خواهد گرفت




مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری کرمان گفت: در سال آینده، بازآفرینی محله‌های آسیب دیده در دستور کار قرارمی‌گیرد و امیدورایم با اقدامات کاربردی کاری کنیم تا بافت فرسوده شهر کرمان جانی تازه بگیرد.
عطا الله منوچهری در گفت‌وگو با کرمان آنلاین با اشاره به ساختار جدید سازمان عمران و ادغام آن با سازمان بهسازی و نوسازی افزود: این ادغام نتیجه خوبی دربرخواهد داشت چرا که می‌توان با امکانات و توان بالقوه‌ی سازمان عمران به نیازهای بازآفرینی شهر پاسخ داد و از آن نتیجه خوبی به دست آورد.
وی رویکرد محله محوری را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: در راستای بازآفرینی، از نیروهای اجرایی باتجربه و مصالح تولید شده توسط سازمان عمران شهرداری برای احیاء بافت فرسوده استفاده خواهیم کرد و امیدواریم تا دو سال آینده با رفع کمبودها بافت فرسوده شهر را دوباره زنده کنیم.
مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری کرمان از انجام مطالعاتی در راستای بازآفرینی فضای شهری خبر داد و گفت: در راستای مطالعات انجام شده اقداماتی را در پیش خواهیم گرفت که یکی از این اقدامات پیاده محوری است.
وی بازآفرینی را رویکرد جدید در نوسازی بافت های فرسوده ذکر و تصریح کرد: بازآفرینی شهری فرآیندی است که به خلق فضای شهری جدید با حفظ ویژگی های اصلی فضایی (کالبدی و فعالیتی) منجر شده و طی  آن، فضای شهری جدیدی ایجاد می شود که ضمن شباهت های اساسی با فضای شهری قدیم، تفاوت های ماهوی و معنایی با فضای قدیم به نمایش می گذارد.

منوچهری تاکید کرد: بازآفرینی شهری، نگرش و اقداماتی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهری مناطق آسیب دیده است که در نهایت به پیشرفت پایدار اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیطی منجر خواهد شد.
وی در مورد ویژگی های مناطق نیازمند بازآفرینی شهری گفت: مناطق نیازمند بهسازی و نوسازی اغلب محدوده هایی هستند که در آن‌ها درآمد سرانه ساکنان کمتر از میانگین شهر و نرخ بیکاری بالاتر از آن است و اغلب واحدهای مسکونی کم‌دوام هستند و تراکم نفر در واحد مسکونی بالاتر از میانگین شهری است.
منوچهری تصریح کرد: امیدواریم  با نظر کارشناسان، محله های آسیب دیده شهر کرمان نیز با در پیش گرفتن رویکرد بازآفرینی فضای شهری جان دوباره‌ای بگیرند.

مهدیه جعفری

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید ۸۵۲۰.jpg

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات