علوی: افق روشن تر با انتقال تجربه به نسل جوان

علوی: افق روشن تر با انتقال تجربه به نسل جوان

در دیدار رئیس شورا با فرهنگیان بازنشسته مطرح شد؛
علوی: افق روشن تر با انتقال تجربه به نسل جوان
علوی: افق روشن تر با انتقال تجربه به نسل جوان
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت - پیش از ظهر امروز رئیس شورای شهر رشت با انجمن کانون بازنشستگان فرهنگیان گیلان دیدار و گفتگو نمود.
در این دیدار، فرهنگیان بازنشسته با طرح مشکلات شهر اعم از آسفالت معابر، زیباسازی بصری شهر، مرمت معابر و توقف کنده کاری ها در آستانه سال نو، افزایش فضای سبز، ازدیاد روشنایی معابر و سرویس های بهداشتی، نصب سطل های زباله ویژه عابر و افزایش ماشین های برقی در پیاده راه از ابتدای سعدی تا انتهای خیابان امام و... خواستار رسیدگی شورای شهر به این مشکلات شدند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این دیدار ضمن تبریک میلاد امام جواد (ع) اظهار داشت: موجب خرسندی است که می توان نگاه عمومی در مورد معضلات شهر را در بیان فرهنگیان مشاهده نمود.
سید امیر حسین علوی افزود: هدف از تشکیل شوراها، استفاده از مشارکت های بیشتر مردم بوده است.
وی با بیان اینکه فقدان مدیریت واحد شهری موجب اعمال تصمیمات جزیره ای می شود، ابراز کرد: این ضعف قانونی بویژه برای شهرهای بزرگ باید حل شود.
رئیس شورا با اشاره به انتشار بودجه مصوب شهرداری برای سال بعد بیان داشت: برای انجام بهتر امور در شورای پنجم با لایه های مختلف مردم ارتباط برقرار کردیم تا نیازهای مردم را در عمق محلات درک کرده و چاره اندیشی نماییم.
علوی اذعان داشت: برنامه افق بلند مدت برای اداره شهر تدوین شده است اما مهمترین معضل مدیریت شهری، کمبود اعتبار کلان است. به عنوان نمونه برای احیای رودخانه ها اعتبار کلان می خواهیم و اداره آب و فاضلاب به عنوان متولی باید منابع جذب کند تا مطالعات مدیریت شهری به ثمر برسد.
وی افزود: توان اقتصادی ما جوابگوی طرح ها نیست. رئیس جمهور به فکر انتقال آب دریای خزر به سمنان هست اما چرا بفکر مشکلات زیست محیطی گیلان و مرکز دپوی زباله سراوان نیست. دولت باید پاسخگو باشد، چرا اعتبار ملی برای حل چنین معضلاتی تخصیص نمی دهد.
علوی با بیان اینکه در رشت هم استعدادهای زیادی برای مدیریت شهری وجود دارد، افزود: مدیران بومی ریسک نمی کنند تا در چنین مشکلات و کمبود منابع، پست خطیر مدیریت شهری را بپذیرند.
رییس شورا بیان داشت: شورا نمایندگان منتخب مردم هستند و اکثریت اعضا در تصمیم و انتخاب شهردار نقش دارند. مردم هم باید بر عملکرد نمایندگان خود نظارت داشته باشند و مسئولان هم باید پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه عملیات مطالعه تراموا در شورای پنجم آغاز شده، گفت: با راه اندازی تراموا، رشت نخستین شهری خواهد بود که تراموا دارد.
رئیس شورا ادامه داد: ضعف ها در اجرای طرح های مدیریت شهری را می پذیرم، سال جاری به دلیل کمبود نقدینگی نتوانستیم سطل های زباله خریداری نماییم.
علوی، روح مشارکت جمعی را عامل تکمیل کننده در اجرای برنامه ها خواند و افزود: با اعتمادسازی تلاش داریم، مشارکت های عمومی را افزایش دهیم.
وی تصریح کرد: انتخابات سرنوشت ساز است و اگر منتخب شما کارآمد هست به انتخاب خود اعتماد کنید و گرنه، انتخاب خود مردم بوده است.
علوی بر استفاده از تجربیات بازنشستگان و انتقال آن به مدیران جدید تاکید نمود و افزود: معلمان تجربیات علمی و زندگی خود را به نسل جدید انتقال دهند و اگر این تفکر جریان ساز گردد، می توان انتظار داشت در یک چشم انداز ۴ ساله وضعیت بهبود یابد.
عکس : هاتف فرحناک
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات