تصویب اصلاح و متمم ۱۳۰ میلیارد تومانی بودجه سال ۹۷ شهرداری و تاکید بر پرداخت مابه التفاوت عیدی پرسنل

تصویب اصلاح و متمم ۱۳۰ میلیارد تومانی بودجه سال ۹۷ شهرداری و تاکید بر پرداخت مابه التفاوت عیدی پرسنل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ساری، چهلمین جلسه این نهاد از ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۵ اسفندماه ۹۷ با حضور تمامی اعضاء آقایان مدینه، زلیکانی، یوسفی، آقامیری، قاسمی، شمشیربند، عشوری، نجاریان و نقیبی و همچنین آقایان فرزانه و طاهری معاونان شهرداری ساری و اصحاب رسانه با دستور کار بررسی و تصویب اصلاح و متمم بودجه سال ۹۷ شهرداری ساری و بررسی نامه ها و مصوبات کمیسیون ها برگزار شد.

سید مسعود مدینه رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
به حداقل رساندن و صرفه جویی در هزینه های جاری واضح ترین پیام بودجه سال ۹۸ شهرداری ساری است

سید مسعود مدینه رئیس شورای اسلامی شهر ساری در ابتدای چهلمین جلسه این نهاد نطقی را به شرح زیر ایراد کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و عرض خیرمقدم به همکاران عزیز ، میهمانان گرامی و اصحاب محترم رسانه و با استعانت از خداوند متعال ، چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری در دوره پنجم را آغاز می کنیم. این جلسه، آخرین جلسه علنی شورا در سال ۹۷ نیز محسوب می شود اما قبل از پرداختن به دستور جلسه ی امروز نکاتی را به سمع دوستان می رسانم :

در دهه اول ماه رجب بسر می بریم . ماه رجب ، ماه خدا و بهارِ راز و نیاز و عبادت، موسمِ خضوع و خشوع به درگاه الهى، موعدِ حضور و خواستن، و زمانِ قرارِ صالحان با حق تعالى است . این ماه فضیلت های بی شماری دارد و به جهت مناسبت هایی که در آن هست به عنوان عیدِ اولیاء الهى نیز توصیف شده از جمله اینکه اول رجب میلاد مسعود امام باقر (ع) بود . همچنین فردا ۲۶ اسفند مصادف با دهم رجب سالروز ولادت با سعادت امام جواد (ع) هست که این روز فرخنده را به همه عاشقان خاندان عصمت و طهارت تبریک و تهنیت عرض می نمایم . سیزدهم رجب هم که با آخرین روز سال مصادف گردیده ، سالروز ولادت مولود کعبه ، یعصوب الدین و امام المتقین حضرت علی (ع) می باشد که روز پدر نام گرفته است . این مناسبت بزرگ را نیز پیشاپیش به همه پیروان آن حضرت خصوصا همشهریان عزیزم که از خیل عاشقان اهل بیت هستند به ویژه به پدران گرانقدر و والا مقام شهرم تبریک می گویم .

امروز ۲۵ اسفند سالروز شهادت شهردار بسیجی و سردار بی ادعا شهید مهدی باکری است که به عنوان روز شهردار نامگذاری شد. ضمن گرامیداشت یاد و نام بلند این شهید بزرگوار ، این روز را  به همه شهرداران پرتلاش و دست اندرکاران و مسئولان و پرسنل خدوم شهرداری ها خصوصا شهردار زحمتکش شهرمان جناب آقای عبوری ، شهرداران محترم مناطق سه گانه و همکاران عزیزمان در واحدهای مختلف شهرداری و سازمانهای تابعه صمیمانه تبریک عرض نموده و توفیق این عزیزان در خدمت رسانی به شهروندان را از درگاه خدای منان مسئلت می نمایم.

در سالی که پشت سر گذاشته و به آخرین روزهایش رسیده ایم ، شورای اسلامی شهر ساری سعی نموده وظایف ذاتی خود یعنی تصمیم گیری در مورد مقدرات شهر و نظارت بر اجرای طرحها و برنامه ها را به گونه ای انجام دهد که روند عمران و سازندگی شهر با توجه به منطق و مقتضای بودجه ی مصوب و برنامه های پیوستی آن تداوم یابد . در همین راستا در سال ۹۷ تعداد ۲۱ جلسه در صحن شورا برگزار شد که حاصل آن بیش از ۱۳۰ مصوبه بود و در پرتو آن ، اقدامات مطلوبی صورت گرفت از جمله رویداد شیرینی چون افتتاح اولین تونل شهری در شرق ساری ، ... رقم خورد. این در حالی است که هدفگذاری شورا برای سال ۹۷ با در نظر گرفتن شرایط نامطلوب اقتصادی حاکم بر فضای کشور که بالطبع گریبانگیر شهرداریها نیز هست ، عدم تعریف پروژه جدید به منظور پیشبرد پروژه های موجود بود که به شکر خدا و با اهتمام همکاران پر تلاش ما در شهرداری و حمایت و همراهی همکارانم در شورای شهر ، مجموعه مدیریت شهری ساری با وجود محدودیت های مالی ، فراتر از حد انتظار عمل کرد هرچند معتقدیم شان و لیاقت مردم شایسته ساری بالاتر و بیشتر از چیزی است که اتفاق افتاده و باید بیش از اینها تلاش کنیم . با همین باور هست که برای سال ۹۸ بودجه ای با سیزده و نیم درصد رشد در نظر گرفتیم تا حداقل روند رو به جلو را حفظ کنیم .

بودجه ای که شورای شهر برای سال آتی شهرداری مصوب نموده ۵۵۷ میلیارد تومان می باشد که ۴/۶۵ درصد آن عمرانی و ۶/۳۴ درصد آن جاری است . واضح ترین پیام این بودجه که البته انقباضی است ، به حداقل رساندن و صرفه جویی در هزینه های جاری و توجه بیشتر به عمران و آبادانی شهر می باشد که امیدهای زیادی داریم  نتایج آن موجب خشنودی و رضایت شهروندان عزیز شود .

همانطورکه عرض کردم در واپسین روزهای سال ۱۳۹۷ قرار داریم و جا دارد فرارسیدن نوروز باستانی را به همه همشهریان عزیز بویژه شما دوستان گرامی حاضر در جلسه تبریک عرض نمایم . امیدوارم سال جدید همانطورکه مسئولان دولتی وعده اش را داده اند ، سال حل مشکلات و سال تحقق امیدها و اتفاقات خوب برای همه هم میهنان عزیز باشد و در سایه رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب که قطعا در پیام راهگشای نوروزی معظم له انعکاس خواهد یافت ، سالی توام با موفقیت و بهروزی در پیش داشته باشیم . معتقدم همه کسانی که در سطح جامعه مسئولیتی دارند و به تناسب آن مسئولیت ، اختیارات و امکاناتی در اختیارشان هست ، در این ایام باید آنها را در جهت فراهم نمودن فضایی توام با امید و آرامش برای مردم بکار گیرند. در حوزه عملکردی نهاد مدیریت شهری هم بطوریکه قبلا نیز اشاره کردم با توجه به تحولات اساسی که با همت این نهاد طی سالهای اخیر در ابعاد عمرانی و گردشگری شهرمان ایجاد شده  و ساری را از گذرگاه مسافران به اقامتگاه گردشگران تبدیل نموده و در این رهگذر بطرز قابل توجهی بر حجم ورود مسافران در ایام نوروز و تابستان افزوده شده است ، لازم میدانم ستاد تسهیلات نوروزی مستقر در شهرداری تمهیداتی را که برای پذیرایی شایسته تر از میهمانان و مسافران نوروزی اندیشیده بنحو احسن عملیاتی کند تا مدیران شهری به نوبه ی خود در نشاط و امیدواری مردم سهیم باشند .

مدینه در ادامه جلسه با غیر کارشناسی خواندن طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان گفت: جا دارد از همکار ارجمندم آقای سید علی آقامیری که نماینده استان مازندران در شورای عالی استان هاست بابت نطق صریح شان در مخالفت با این طرح در اجلاسیه اخیر این نهاد تشکر کنم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در جلسه چهلم به تصویب بیش از ۱۳۰ مصوبه توسط شورای اسلامی شهر ساری در سال ۹۷ اشاره کرد و اذعان داشت: تمام تلاش ما در جهت کیفی سازی تصمیمات و مصوبات بوده تا به روند پیشرفت و شتاب چرخ توسعه ساری کمک بیشتری شود.

قاسم قاسمی رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری:
در پرداخت دیون پیمانکاران شهرداری ساری عدالت وجود ندارد

قاسم قاسمی رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه بودجه مصوب سال ۹۷ شهرداری ساری به مبلغ ۴۹۰ میلیارد تومان بود، گفت: لایحه اصلاح و متمم آن به مبلغ ۶۲۰ میلیارد تومان به تایید و تصویب کمیسیون بودجه و حقوقی رسید.

وی با بیان اینکه تصویب اصلاح و متمم بودجه ۱۳۰ میلیارد تومانی شهرداری به معنای درآمد بیشتر شهرداری به همین میزان در سال ۹۷ است، اظهار داشت: این افزایش درآمدها به دریافت اوراق تسویه از دولت توسط شهرداری ساری مربوط می شود که در سال ۹۷ صورت گرفت.

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری از طاهری معاون اداری و مالی شهرداری که در جلسه حاضر بود پرسید: چرا ما به التفاوت عیدی پایان سال کارکنان پرداخت نشده است؟ چرا عیدی پرسنل سراهای تداوم پرداخت نشد؟ حتی حق بیمه آنها از شهریور ماه پرداخت نشده است. چرا نیروهای روزمزد شهرداری عیدی هایشان را دریافت نکرده اند؟

وی ادامه داد: در کمیسیون بودجه و حقوقی شورا و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری مقرر شد تمامی مطالبات پرسنل پرداخت شود اما بنده بعد از آن به تمامی سازمان های تابعه شهرداری و همچنین ممیزی سر زده ام و مطلع هستم که هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

قاسمی افزود: به هیچ عنوان از برنامه ریزی شهرداری در بحث پرداخت ها به ویژه به پیمانکاران راضی نیستم چرا که عدالت در پرداخت دیون وجود ندارد.

وی تصریح کرد: هیچ برنامه ای برای واقعی کردن حقوق و دستمزد پرسنل در شهرداری ساری وجود ندارد و متاسفانه کسی که کار می کند با کسی که کاری نمی کند، یکسان حقوق دریافت می کنند. شهرداری هیچ برنامه ی عملیاتی برای ساماندهی نیروهایش ندارد.

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری به سیاست این کمیسیون در تصویب بودجه سال ۹۸ شهرداری ساری اشاره کرد و گفت: کاهش هزینه های غیر ضروری در حوزه جاری از مهم ترین سیاست های ما بود که می تواند به واقعی شدن بودجه شهرداری کمک کند.

قاسمی در خاتمه خواستار سپردن اصلاح ساختار اداری شهرداری به مرکز پژوهش ها، اسناد و مطالعات شهری شورای اسلامی شهر ساری شد و خاطرنشان کرد: سیستمی کردن فرآیندها در شهرداری می تواند مشکلات و موانع را به حداقل برساند و طرح جامع یکپارچه سازی مدیریت شهری نیز می تواند فساد را در مجموعه شهرداری ریشه کن کند.

اسفندیار عشوری عضو شورای اسلامی شهر ساری:
شهرداری باید گزارش دهد ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش درآمد را چگونه هزینه کرده است

اسفندیار عشوری عضو شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه گفت: اعلام شد ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش درآمد در سال ۹۷ داشته ایم. یعنی علاوه بر اینکه بودجه ۴۹۰ میلیارد تومانی شهرداری محقق شد، این میزان نیز به آن اضافه شده است. موضوعی که مطرح هست این است که نحوه هزینه این درآمد باید به تصویب شورا می رسید.

وی افزود: سوال اینجاست درحالی که فقط سه روز تا پایان سال مانده چطور می شود در این سه روز ۱۳۰ میلیارد تومان را هزینه کرد؟ و اگر تا بحال این رقم هزینه شده شهرداری باید گزارش دهد در چه جاهایی این هزینه ها را صورت داده است.

فرامرز نقیبی عضو شورای اسلامی شهر ساری:
ریاست شورا باید پیگیر حقوق بحق پرسنل شهرداری باشد

فرامرز نقیبی عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز در سخنان کوتاهی با بیان اینکه سخنان و پرسش های رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی درست است و حرف دل همه اعضای شوراست، گفت: ریاست شورا باید پیگیر مطالبات بحق پرسنل شهرداری باشد.

سعید نجاریان عضو شورای اسلامی شهر ساری:
شهرداری در روزهای پایانی سال توجه بیشتری به پرداخت مطالبات سازمان های تابعه داشته باشد

سعید نجاریان عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز با اشاره به تصویب اصلاح و متمم بودجه سال ۹۷ شهرداری ساری گفت: در زمان بررسی و تصویب لایحه بودجه در سال های گذشته، نمایندگان شورا در سازمان های تابعه چانه زنی های زیادی برای تصویب بودجه های مناسب تر می کردند اما متاسفانه دو سه سالی می شود که بودجه اکثریت قریب به اتفاق سازمان ها محقق نمی شود.

وی خواستار توجه جدی شهرداری به مشکلات سازمان های تابعه شد و گفت: انتظار داریم در روزهای پایانی سال بخشی از مطالبات سازمان ها نیز به آنها پرداخت شود.

علیجان شمشیربند عضو شورای اسلامی شهر ساری:
در خصوص افتتاح پروژه نیروگاه زباله سوز ساری تا چه زمانی باید خلف وعده کنیم؟

علیجان شمشیربند عضو شورای اسلامی شهر ساری به انتقاد از طولانی شدن روند احداث نیروگاه زباله سوز ساری پرداخت و گفت: در چندین مرحله به مردم منطقه چهاردانگه قول افتتاح نیروگاه داده شد اما واقعیت این است که امروز این پروژه وضعیت نامعلومی دارد.

وی افزود: ۶۰ در صد از اعتبار لازم برای احداث نیروگاه زباله سوز از سوی دولت و ۴۰ درصد دیگر نیز باید توسط سرمایه گذار پروژه تامین شود و به عبارتی شهرداری و شهروندان ساری هیچ هزینه ای بابت آن پرداخت نمی کنند اما واقعیتی که وجود دارد این است که در احداث نیروگاه همه شهرداری و شورا را می شناسند و این نهاد را مسئول و پاسخگو می دانند.

شمشیربند با طرح این پرسش که در خصوص افتتاح نیروگاه زباله سوز ساری واقعاً چند بار باید به مردم قول بدهیم و خلف وعده کنیم، افزود: طولانی شدن روند احداث این پروژه ممکن است در آینده باعث بروز مشکلات سیاسی و اجتماعی شود چرا که مردم دیگر به حرف ما گوش نمی کنند و وعده ها را از ما نمی پذیرند.

وی خواستار عزم جدی مسئولان شهرستان برای اتمام نیروگاه زباله سوز شد و گفت: حضور آقای حسین زادگان بعنوان استاندار بومی و همچنین آقای مهندس اسلامی در بدنه دولت که خود استاندار مازندران بوده و از مشکلات استان آگاه است می تواند فرصت مغتنمی باشد که باید قدر آنها را دانست.

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
امنیت کامل امروز ما مرهون جانفشانی های شهید سید جواد اسدی و همرزمانش است

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به بیست و پنجم اسفندماه سالروز شهادت شهید مهدی باکری گفت: این روز بعنوان روز شهردار نامگذاری شده است لذا به همین بهانه به آقای دکتر عبوری و همه شهرداران استان و کشور این روز را تبریک می گویم.

وی عبدالحمید فرزانه معاون شهرسازی و امور مناطق شهرداری ساری را فردی بی حاشیه و در عین حال حضورش در شهرداری را بسیار مثمر ثمر خواند و اذعان داشت: جا دارد از زحمات ایشان و همچنین تلاش های آقای طاهری معاون اداری و مالی نیز در سال ۹۷ تشکر کنم.

زلیکانی با اشاره به بازگشت پیکر شهید مدافع حرم سید جواد اسدی به وطن گفت: اگر امروز ما در امنیت کامل دور هم می نشینیم و جلسه تشکیل می دهیم از جانفشانی های این عزیزان است. ان شاالله خداوند ما را در مسیر رهروی این عزیزان ثابت قدم کند.

وی همچنین از سید علی آقامیری نماینده مازندران در شورای عالی استان ها نیز بدلیل مخالفت صریحش با طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان در اجلاس اخیر شورای عالی تشکر کرد و گفت: ایشان انصافاً دغدغه تمام مردم مازندران را از طریق تریبون شورای عالی به خوبی و بسیار شجاعانه به آقای رئیس جمهور رساندند.

گفتنی است، تصویب متمم و اصلاح بودجه سال ۹۷ شهرداری ساری به مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان و تاکید شورا بر پرداخت ما به التفاوت عیدی پایان سال پرسنل شهرداری ظرف دو سه روز آینده از جمله مهم ترین تصمیمات اعضای شورای اسلامی شهر ساری در چهلمین جلسه این نهاد بود. همچنین با تاکید اعضاء مقرر شد تمام مطالبات رسانه ها در آستانه سال جدید پرداخت شود.

شایان ذکر است در پایان این جلسه تندیس های جشنواره برترین های شورایی سال ۹۷ ساری به شرح ذیل به صاحبان آنها اعطاء شد:

۱- تندیس برترین خدمت صادقانه: آقای محمد کشاورز با بیش از یک دهه خدمت در شورای اسلامی شهر ساری

۲- تندیس برترین عملکرد اثربخش: خانم حمیده خادمیان مسئول دبیرخانه شورای اسلامی شهر ساری

۳- تندیس برترین خبرنگار شورایی: خانم زهرا شریفی

۴- تندیس بهترین عکاس خبری: آقای مصطفی توحیدیان

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات