خوزستان، رتبه چهارم بارش بلندمدت کشور

خوزستان، رتبه چهارم بارش بلندمدت کشور

به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، محمد سبزه زاری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران  خوزستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون میانگین بارش کشور ۲۷ درصد نسبت به دوره زمانی مشابه بلند مدت افزایش یافته است در حالی میانگین بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۵۴ درصد کاهش داشت.

وی افزود: همچنین کمترین بارش نسبی به ترتیب در استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد بوده است. بیشترین میزان بارندگی امسال نسبت به دوره زمانی بلند مدت  نیز در استانهای ایلام، لرستان، کرمانشاه و خوزستان  رخ داده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مجموع بارش خوزستان بیش از ۴۰۰ میلیمتر بوده است؛ این میزان بارندگی در مقایسه با بلند مدت در این بازه زمانی ۵۹.۷ درصد افزایش و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۳۲۱.۲ میلیمتر افزایش داشته است.

سبزه زاری بیان کرد: بیشترین میزان بارندگی سال زراعی خوزستان در حسینیه اندیمشک با ۹۱۰ میلی متر و کمترین بارندگی در آبادان با ۱۳۵ میلی متر بوده است؛ میزان بارندگی حسینیه اندیمشک نزدیک به شکستن رکورد میزان بارندگی انزلی است.

وی بیان کرد: میزان بارش سال زراعی جاری در خوزستان ۴۲۲.۶  میلیمتر بوده است.

وی تصریح کرد: خوزستان در بین استان‌های کشور از ابتدای مهر تاکنون رتبه چهارم را از نظر بارش در مقایسه با بلند مدت در سطح کشور دارد.

سبزه زاری با اشاره به پیش بینی بارندگی تا اردیبهشت ماه، گفت: پیش بینی می‌شود بارش در دوره سه ماهه اسفند ماه تا اردیبهشت ماه سال ۹۸ در محدوده نرمال تا مقداری بیش از حد نرمال به ویژه در نیمه شمالی و شرقی کشور باشد.

وی بیان کرد: همچنین طبق مدل های هواشناسی هفته آینده یک سیستم بارشی نسبتا قوی وارد خوزستان می‌شود که باید آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    منبع خبر

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات