جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان های حیاتی، بلایای طبیعی و طوفان در...

جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان های حیاتی، بلایای طبیعی و طوفان در...

در ابتدای جلسه صفایی مدیرکل فرودگاه های استان در مورود برنامه های پیش بینی شده برای رفاه مسافران نوروزی در فرودگاه تبریز توضیحات لازم را ارائه نمود

صفایی گفت: با وتجه به فرارسیدن ایام نوروز و آغاز سفرهای نوروزی و به منظور خدمات رسانی ارزشمند به مسافران داخلی و خارجی آمادگی کامل را داریم. دستگاه های کمک ناوبری برای نشست و برخاست انواع هواپیماها به کامل چک شده اند و باندهای فرودگاه آماده برای انواع هواپیماها و ارائه سرویس به همه مسافران عزیز می باشد.

وی گفت با توجه به اینکه فرودگاه شهید مدنی تبریز بعد از فرودگاه تهران بیشترین مسافر را به خود اختصاص داده است لذا برای پروازهای خارجی و داخلی کلیه ترمینال ها و معابر اماده بوده، فضاسازی و زیباسازی و امور روزمره هم در جای خود به کلی تکمیل شده است.

صفایی افزود بیشترین دغدغه ما کم شدن تاخیرهای هواپیماها برای رضایت مسافران عزیز می باشد. وی در ادامه گفت در سایت فرودگاه شهید مدنی آیکونی هست که مسافران محترم می توانند تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را اعم از ساعت های ورود و خروج، پروازهای هواپیماها،  هتل ها و غیره را به دست بیاورند.

ارصلانی مدیرکل راه آهن آذربایجن شرقی هم در ادامه با اعلام برنامه های راه آهن در مدت زمان سفرهای نوروزی گفت: ستاد نوروزی راه آهن استان به طور بیست و چهار ساعته از ۲۴ اسفند ماه شروع به کار کرده و با هماهنگی ستاد مرکزی تمامی امور مربوط را رصد می کنند.

آمدگی سالن های انتظار مسافری، تکمیل و تجهیز وسایل بهداشتی، آمادگی کامل مهمانداران کوپه ها، نظافت و پاکیزگی کوپه های قطار، شست و شوی کامل واگن ها، رسیدگی به وضعیت نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی و برطرف کردن مشکلات و ایرادهای موجود، اضافه کردن ۶۰۰ متر مربع به فضای سالن ایستگاه، تعویض کلیه پارتیشن های فروش بلیط همچنین جایگاه استقرار پلیس راه آهن، استقرار ۳۵ دستگاه نظرسنجی آنلاین، در ایستگاه های تبریز، رازی، آذرشهر، جلفا مراغه و سلماس، آمادگی قطار نجات راهآهن شامل جرثقیل ها و ادوات مخصوص راه آهن، ایجاد اماکن فرهنگی همچون محل نقاشی و بازی برای کودکان از اهم اقدامات راه آهن جمهوری اسلامی برای استقبال از مهمانان نوروزی است.

وی افزود به منظور افزایش رضایت مندی مسافران و گردشگران تبریز، قطار رایگان تبریز-جلفا و بالعکس با ظرفیت ۷۰۰ نفر، ساعت هفت و نیم صبح از تبریز به مقصد جلفا حرکت کرده و ساعت ۷ از جلفا به مقصد تبریز بر می گردد.

همچنین افزودند روزانه دوازده قطار از تبریز به مقاصد مختلف حرکت می کند. و مهمترین اقدام ما استقبال از مسافران اولین قطار نوروزی می باشد.

اصلاحی نماینده ادارهکل هواشناسی گفت طی دو روز آینده سردی هوا و بارش ها را شاهد خواهیم بود و هفته بعد نیز از روز یکشنبه اول فروردین مجددا شاهد ورود سامانه های بارشی خواهیم بود و برای بهار سال آینده فصلی گرم توام با بارش های فراوان پیش بینی کردند.

ایشان برای مسافران به همراه داشتن لباس گرم را ضروری دانستند و تاکید کرد که اداره کل هواشناسی به صورت مداوم در این ایام وضعیت آب و هوایی مناطق مختلف کشور را برای آرامش خاطر مسافران نوروزی ارائه خواهد داد.

کریمی نژاد فرمانده پلیس راه نیز استان آذربایجان شرقی را یکی از استان های مسافرپذیر در ایام نوروز دانست و اذعان کرد کلیه نیروهای امنیتی در راه ها و مسیرهای مختلف استان آماده راهنمایی و پذیرایی از مسافران نوروزی می باشند و طی امروز نیز که همایش بزرگی در این راستا برگزار شده نیروهای خدوم پلیس راهنمایی و انتظامی برای استقبال از مسافرت های نوروزی مسافران آمادگی خود را اعلام داشتند.

وی افزود برای سال جدید افزایش ۱۵ درصدی مسافرت به استان را پیش بینی کرده ایم و با توجه به رایزی های ما با اداره کل هواشناسی با توجه به ناپایدار بودن جوی استان تمهیدات لازم انجام یافته و اسکان موقت برای مسافران پیش بینی شده است.

وی اصلی ترین دغده خود را احتمال افزایش تصادف در سی کیلومتری شهر ها را دانست و امیدوار شد با همکاری مردم و اقدامات پلیس راهور این تصادفات به صفر برسند. ایشان روشنایی بعضی معابر مهم از جمله اتوبان کسایی و فرسوده شدن تابلوهای راهنما در بعضی مسیرها را از مشکلات عمده راه های استان دانست.

سیدزاده معاون اداره کل راه راهداری و حمل و نقل راهداری هم در ادامه این جلسه گفت: تفکر ما در ایجاد مسیرها اینست که یک تصادف هم بیشتر است لذا در نگهداری راه های مواصلاتی بیشترین سعیمان را می کنیم. ما اقداماتی قبل از سفرها داشتیم که مهمترین آن پیش فروش بلیط ها از ۱۲ اسفند بود که به صورتی اینترنتی انجام گرفتریال اقدامات حین سفر هم شامل رسیدگی و ساماندهی ناوگان، و وضعیت جاده بود که به صورت جدی انجام پذیرفت.

سیدزاده گفت عمر ناوگان کشور ده سال است و متوسط عمر ناوگان استان ما ۱۱ که نسبت به چهار پنج سال گذشته بسیار جوان تر و پویا ترشده است یعنی از بیست و سه سال به یازده رسیده است ولی باز هم نسبت به متوسط کشوری یکسال عقب هستیم که ان شا الله با توجه به تدابیر انجام شده به استاندارد طبیعی خواهیم رسید.

در خصوص خدمات رسانی جاده ای گفت در حدود چهل و یک مجتمع رفاهی و خدماتی در استان آماده بهره برداری و خدمات رسانی است و بیست و یک مجتمع هم در حال ساخت می باشد که پس از تکمیل به بهره برداری خواهند رسید.

در خصوص کنترل جاده ها هم ابراز داشتند: کلیه جاده ها با ۸۰ دستگاه تردد شمار و ۲۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۵۶ دستگاه دوربین کنترل سرعت نظارت می شوند.

وی افزود پاک سازی حریم راه ها، استقرار دستگاه های برف روبی و راهداران عزیز در راهدارخانه های بین راهی نیز از اهم اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان می باشد.

در پایان مهندس سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی نیز ضمن تشکر از حضور مدیران کل و مسئولین حوزه وزارت راه و شهرسازی گفت در نه ماه گذشته که اینجانب در اداره کل راه و شهرسازی هستم با توجه وضعیت فصلی تقریبا در حدود سه چهار ماه گذشته نزدیک به هفتاد کیلومتر از مسیر راه های در دست ساخت به شبکه راه ها اضافه شده است یعنی معادل هفتاد کیلومتر راه اصلی شامل ۲۶ کیلومتر خواجه-ورزقان، ۲۲ کیلومتر تبریز-اهر، ۱۴ کیلومترمرند-ایواوغلی که مسیر اروپا و ترانزیت استان است، ۷ کیلومتر مرند-جلفا. و نزدیک سی کیلومتر هم بهسازی انجام شده است که شامل ۳۰۵ کیلومتر در نوار مرزی، ۱۳ کیلومتر اهر-هوراند، ۹ کیلومتر بناب نقده و ۷ کیلومتر بستان آباد- سراب می شود که بهسازی شده و در حال ترافیک می باشد- ایشان امیدوار شدند که با افزایش اعتبارات و تخصیص های مالی برای تسویه پیمانکاران طرح ها با حمایت نماینده گان استان برای سال بعد خبرهای خوشی خواهیم داشت و نیز شاهد اتمام بیشتر پروژه های راهسازی اعم از جاده ای و روستایی خواهیم بود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات