نگاه ویژه مدیریت شهری ارومیه به بافت تاریخی و فرسوده/ بیدمشک ظرفیت بسیار زیاد در تجارت جهانی برخوردار است

نگاه ویژه مدیریت شهری ارومیه به بافت تاریخی و فرسوده/ بیدمشک ظرفیت بسیار زیاد در تجارت جهانی برخوردار است

شهردار ارومیه گفت: بیدمشک  که نوید بخش بهار است از یک ظرفیت  بسیار زیاد در تجارت جهانی برخوردار است و این مهم باعث رونق اقتصادی و اشتغال زایی می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در آیین اختتامیه دومین جشنواره بیدمشک در محل میدان امام خمینی(ره) بیان کرد:  برگزاری جشنواره های چون انگور و بیدمشک در طول ۷ سال گذشته با به تصویر کشیدن ظرفیت های پنهان این شهر منجر به اشتغال زایی و افزایش سرانه درآمد مردم می شود.

وی عنوان کرد:  آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید سیب و انگور  معرفی شده که با انجام اقدمات لازم   اکنون توانسته ایم در حوزه صادرات گام های مثبتی برداریم بطوری که اکنون میزان صادرات سیب و انگور به کشورهای چون ترکیه، عراق و ترکمنستان  به ترتیب به ۴۰۰ هزار تن و ۴۰ هزار تن رسیده است.

حضرت پور بیان کرد:  چرا زمانی که این استان دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه کشاورزی است نباید از آن استفاده کرد و چقدر در معرفی آن موفق بودیم که برگزاری جشنواره هایی چون بیدمشک بسیار راه گشا خواهد بود.

وی اظهار کرد:  با برگزاری جشنواره بیدمشک علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی  ارتباط نسلی بین نسل جدید و گذشته  برقرار می شود.

شهردار ارومیه گفت: بیدمشک  که نوید بخش بهار است از یک  ظرفیت  بسیار زیاد در تجارت جهانی برخوردار است و این مهم باعث رونق اقتصادی و اشتغال زایی می شود.

وی بیان کرد:  برگزاری جشنواره بیدمشک  و معرفی ظرفیت های  آن در سطح کشور و جهان منجر به بازار یابی این محصول می شود.

حضرت پور گفت: اما چرا در استانه نورزو در این مجموعه تاریخی جشنواره بیدمشک را  برگزار می کنیم چون که شهرداری ارومیه  نگاه ویژه به احیای بافت تاریخی و فرسوده دارد.

وی افزود: شهرداری ارومیه از سال ۹۸ با نگاه ویژه به بافت تاریخی و فرسوده؛ جداره سازی خیابان امام(ره) و کف سازی بازار تاریخی با اختصاص ۵۰ میلیارد  تومان را در دستور کار قرار داده است.

شهردار ارومیه تاکید کرد:  با اجرای ارومیه  ۲۰۲۰ ارومیه شهر ایده آل برای گردشگری خواهیم توانست  ارومیه به عنوان مرکز گردشکری به ویژه در بخش توریسم درمانی را مطرح کنیم که این مهم منجر به جذب گردشگر و رونق اقتصادی می شود.

وی اظهار کرد: در سایه تلاش های مسئولان اکنون توانسته ایم سطح اشتغال هتل ها را از ۱۴ درصد به  ۵۰ درصد برسانیم و امید است با انجام برنامه ها این درصد را به ۱۰۰ درصد برسانیم چرا که باعث اشتغال زایی و آبادانی شهر می شود.

حضرت پور خاطر نشان کرد: تمام اقدامات توسعه ای و جذب گردشگر که اکنون شاهد آن هستیم در سایه وحدت و تعامل رقم خورده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات