خسارت یک و نیم میلیارد تومانی به راه، ابنیه فنی و شبکه برق به علت رانش زمین

خسارت یک و نیم میلیارد تومانی به راه، ابنیه فنی و شبکه برق به علت رانش زمین

حامد صادقیان نماینده استان البرز در شورای عالی استانها در گفت و گوبا پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها با اشاره به رانش زمین شهر طالقان اظهارداشت: این حادثه درتاریخ چهاردهم اسفنده ماه سالجاری حوالی ساعت ۲۳ در دامنه جنوبی مشرف به بلوار ورودی شهرطالقان رخ داد و موجب حرکت توده عظیمی از خاک به بلوار ورودی شهر شد.

وی ادامه داد: با ادامه حرکت لغزش بعد از ۲۰ دقیقه گسیختگی خط اصلی شبکه گاز اتفاق افتاده که در نهایت منجر به آتش سوزی مهیب در نطقه مورد اشاره شد.

نائب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استانها تصریح کرد: شهر طالقان به دلیل داشتن اراضی رانشی و قرار گرفتن در دامنه ارتفاعات البرز و عدم هدایت آب های سطحی به صورت مناسب همواره در معرض مخاطرات طبیعی بوده است.

صادقیان با بیان اینکه عدم پایدار سازی اراضی که پتانسیل لغزش و رانش را دارند موجب محدود شدن محدوده شهری شده است بیان کرد: این زمین لغزش موجب خسارت یک و نیم میلیارد تومانی به راه، ابنیه فنی و شبکه برق که در محدوده رانش زمین قرار داشتند؛ شده است.

به گفته وی؛ در این راستا علی رغم تلاش های شبانه روزی مسئولان استانی، شهرستانی، فرمانداری و دستگاه های خدمات رسان به ویژه شهرداری همچنان ضلع شمالی بلوارآیت اله طالقانی مسدود بوده که می طلبد اعتبارات مناسب جهت بازگشایی این بلوار تخصیص یابد.

این عضو شورای عالی استانها خواستار تخصیص اعتبارات استانی و ملی جهت پایدار سازی اراضی رانشی در محدوده شهر شد و گفت: علی رغم بروز این حادثه و اتفاق، شهرستان طالقان و دستگاه های مربوطه آمادگی لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی را  دارند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری طالقان

    منبع خبر

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان یک شهرداری در شهر طالقان می باشد

      نظرات