اختلال در پروازها با پلمب ساختمان‌ هواشناسی کشور

اختلال در پروازها با پلمب ساختمان‌ هواشناسی کشور

www.BanaNews.irمشاور سازمان هواشناسی با اشاره به پلمب ساختمان سازمان هواشناسی کشور در روز شنبه هفته آینده نسبت به اختلال در پیش‌بینی‌های فرودگاهی در انجام پروازها هشدار داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حجت‌الاسلام ابراهیم بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در سال ۱۳۸۹ فردی به نام "رضا م. "، با در دست داشتن سند مالکیت مشاعی (صادرشده در سال ۱۳۸۱) پلاک ۸۹۸۵/۲۳۹۵ با طرح خلع ید علیه سازمان هواشناسی در مجتمع قضایی شهید مفتح موفق به حکم اخذ خلع ید شد که با دادخواست تجدید نظر سازمان هواشناسی نهایتا حکم تأیید و اجرائیه آن نیز صادر شده است.

وی ادامه داد: پس از صدور اجرائیه، حکم توسط دادورز اجرای احکام ابلاغ شد و حداکثر تا پایان وقت اداری چهارشنبه ۸۹٫۲٫۲۱ به سازمان مهلت دادند که یا حکم اجرا شود یا رضایت محکوم له پرونده اخذ شود در غیر این صورت دادورز نسبت به اجرای احکام رأساً اقدام خواهند کرد.

مشاور سازمان هواشناسی کشور گفت: سازمان هواشناسی که به موجب قانون اجازه تاسیس اداره‎کل هواشناسی مصوب ۱۳۷۷ تاسیس و حیات حقوقی به خود گرفت تقریبا در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی براساس طرح‌های مصوب و تجویز بالاترین مقامات کشوری و لشکری این اراضی در اختیار سازمان‌ها و شرکت‌های مستقر در این محدوده قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام بهاری تأکید کرد: در صورت اجرای این حکم خدمات هواشناسی هوانوردی، دریایی و جاده‌ای، خدمات هواشناسی کشاورزی و آبشناسی و خدمات هواشناسی آلودگی هوا و خدمات عامه هواشناسی تعطیل می‌شود و در کوتاه‏ مدت و بلندمدت خسارت مالی و جانی فراوانی به کشور وارد می‌شود.

وی یادآور شد:در هرروز برای ۱۴ فرودگاه کشور پیش‌بینی فرودگاهی ۳۰ساعته با فاصله زمانی ۶ ساعت؛ برای ۸ فرودگاه کشور پیش‌بینی فرودگاهی ۹ساعته با فاصله زمانی ۳ ساعت و برای کلیه فرودگاه‏های کشور پیش‌بینی فرودگاهی ۱۴ساعته با فاصله زمانی ۱۲ ساعت تهیه و در اختیار کادر پروازی قرار می‌گیرد.

 

 

    نظرات