آغاز عملیات آزادی سازی کشتی واژگون شده در بندر شهید رجایی و خارج سازی کانتینرها

آغاز عملیات آزادی سازی کشتی واژگون شده در بندر شهید رجایی و خارج سازی کانتینرها

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز یک فروند کشتی باری با ۱۵۳ کانتینتر در کنار اسکله شماره ۲۵ شهید رجایی دچار حادثه شد.

این کشتی که تحت پرچم حامل کالاهای صادراتی روغن صنعتی، پتاسیم و کلر و کنستانتره مس بود به واسطه عدم هماهنگی بین افسر کشتی و متصدی جرثقیل در کنار اسکله واژگون شد و از همان موقع گروه های امداد عملیات را آغاز کردند.

هادی حق شناس، معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص شرایط عملیات خارج سازی کانتینرهای این کشتی غرق شده در کنار اسکله شماره ۲۵ شهید رجایی اظهار کرد: از این دست اتفاقات را هرسال در بنادر شاهد هستیم که یکی، دو باری رخ می‌دهد. دو سال پیش هم چنین شرایطی را در بندر امام (ره) تجربه کردیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه از همان ابتدا عملیات خارج‌سازی کانتینرها شروع شده و در این مواقع از شرکت‌های متخصص این اتفاق برای خارج سازی کانتینرها بهره برده می‌شود تا کشتی آزاد شود.

حق شناس افزود: عملیات امداد با توجه به واژگون شدن کشتی آغاز شده است و چون این رویداد پای اسکله رخ داد، کار کمی زمان بر است؛ اما همکاران بنده با حداکثر سرعت کار را پیش می‌برند.

لازم به ذکر است این کشتی که تحت پرچم کوموروس یک جزیره در اقیانوس است با ۱۴ نفر سرنشین که عمدتا هندی هستند امروز صبح در بندر شهید رجایی دچار حادثه شد که همه این نفرات سالم بوده و تنها یک نفر دچار مصدومیت از ناحیه پا شده است.

همچنین درخصوص میزان آلودگی و خسارت وارد شده طبق اعلام معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان یافتن عملیات و اعلام گزارش نهادهای مربوط اطلاعی در اختیار نیست.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى

    اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختيارى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات